سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود نان در سرعین نارضایتی گردشگران را به همراه دارد

عضو شورای شهر سرعین گفت: با افزایش ورودی مسافران و گردشگران کمبود نان در سرعین نارضایتی گردشگران را به همراه داشته است.

محمود زنده دل گفت: بحث پخت نان و تهیه آرد در شهرستان گردشگری سرعین به ویژه در فصل تابستان به یک معضل عجیب و غریب تبدیل شده که متولیان امر قادر به حل آن نیستند.

عضو شورای شهر سرعین افزود: فراتر از جمعیت ۵ هزار نفری سرعین ما شاهد ورود چند برابری گردشگران و مسافران به این شهر توریستی هستیم که ضرورت دارد متناسب با این جمعیت شناور آرد به شهرستان اختصاص یابد و در کنار آن امکان عرضه نان در قالب نانوایی‌های آزاد و مدرن نیز فراهم آید.

به گفته او، تداوم این وضعیت در نیمه دوم تابستان بر دامنه مشکلات خواهد افزود و پیش‌بینی ما این است که با افزایش ورودی مسافران و گردشگران به ویژه در شهریورماه باید سرانه آرد اختصاصی به سرعین دو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

زنده دل مشکل صدور سند مالکیت برای اراضی دارای نسخ و قولنامه‌ای را یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه باید با توافق مسئولان امر با شهرداری و ثبت اسناد به سرعت فرصت تعیین تکلیف اراضی قولنامه‌ای و نسخ دار مشخص شده و صدور سند رسمی را برای صاحبان این املاک شاهد باشیم.

او با اشاره به ساخت مسکن اقدام ملی در سرعین به بهانه‌های مختلف تصریح کرد: سرعین نیازی به ساخت واحد جدید به تناسب جمعیت ندارد و اگر مسکنی احداث می‌شود خانه دوم برای ساکنان سایر شهرهاست که می‌خواهند در سرعین واحد ویلایی درست کرده و بر محدودیت تنفس‌گاه این شهر بیفزایند.

عضو شورای شهر سرعین افزود: متاسفانه نرخ عوارض امسال به تائید مسئولان نظارتی شهرستان نرسیده و ما موظف هستیم براساس نرخ پارسال عوارض دریافت کنیم که این امر اجحاف در حق شهرداری است.

زنده دل گفت: به هیچ وجه با این شرایط نمی‌توان منابع درآمدی مصوب شهرداری را امسال تحقق بخشید و انتظار می‌رود در این موضوع تجدیدنظر انجام شود.
او در ادامه بیان کرد: با روند فعلی تا ۱۰ سال آینده در سرعین زمینی برای احداث واحد‌های خدماتی نظیر درمانگاه و سالن ورزشی پیدا نمی‌شود و بهتر است ذخیره اراضی را برای واگذاری به نهاد‌های عمومی و دولتی در سرعین مدنظر قرار دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.