سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۷۹ هزار تُن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: ۷۹ هزار و ۷۶۷ تُن گندم از آغاز فصل برداشت تاکنون از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان با اشاره به خرید ۷۹ هزار و ۷۶۷ تُن گندم، گفت: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل ۲ مرکز غله و چهار مرکز تعاونی در روستا‌های قره‌کند، درویشان، رحیم خان و شهرک صنعتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع مطالبات گندم‌کاران این شهرستان تاکنون یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است و پرداخت مطالبات به ترتیب اولویت تحویل گندم به مراکز خرید ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی بوکان در ادامه گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم این شهرستان پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تُن محصول از گندم‌زار‌های بوکان برداشت شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته نیز ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود و در مجموع ۱۴۵ هزار تُن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شد و ۱۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.