سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوا چهارشنبه در استان مرکزی چهار درجه گرمتر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا فردا در نقاط مختلف این استان ۲ تا چهار درجه سانتیگراد نسبت به امروز گرمتر می‌شود.

رضا مرادی گفت : بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا، حاکی از روند افزایش محسوس دمای هوا طی روز چهارشنبه می باشد بطوریکه بیشینه دمای روزانه در مناطق مختلف استان بین ۲ تا ۴ درجه نسبت به امروز با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمتر می‌شود و به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: این افزایش دما در مناطق شمالی استان مرکزی محسوس‌تر است و همین شرایط در روز پنجشنبه هم تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مطابق بررسی‌ها تداوم پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از نواحی مرکزی کشور به استان طی امروز (سه‌شنبه) پیش‌بینی شده که می‌تواند سبب تداوم کاهش کیفیت هوا و دید افقی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب شود.

مرادی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده غربی شدن جریانات جوی در استان مرکزی و افزایش سرعت وزش بادهای غربی و جنوب غربی در استان طی فردا (چهارشنبه) است و سرعت وزش باد در برخی از ساعات نسبتا شدید است که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد شود.

وی گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر فردا (چهارشنبه) این سامانه موجب رشد ابر در مناطقی از استان مرکزی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: طی روزهای پایانی هفته با تقویت جریانات شرقی، مجددا پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از بیابان‌های مرکزی کشور به استان افزایش پیدا می‌کند و این شرایط کم و بیش تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

۲۶۲ و نیم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.