سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باجه‌های صدور روادید اربعین در قم ۲ برابر شد

فرمانده انتظامی استان قم گفت: از ابتدای تیر گِیت‌های خدمت‌رسان حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و همکاران ما در زمینه صدور روادید با قوت، دقت و سرعت‌عمل بالا در حال خدمات‌رسانی هستند.

سردار محمدرضا میرحیدری ، با اشاره به امنیت مسافران اربعین و سهولت سفر زائران گفت: نیروی انتظامی از اعضای تأثیرگذار ستاد اربعین محسوب می‌شود. پلیس در زمینه آماده‌سازی برنامه ها، صدور مجوزها، ایاب‌ذهاب، تأمین امنیت محور‌های مواصلاتی، امنیت زائران در طول سفر و همچنین امنیت منازل زوار مسئولیت دارد.

سردار میرحیدری افزود: با توجه به افزایش تعداد مراجعات در موضوع گذرنامه، فرماندهی انتظامی استان از ابتدای تیر فعالیت خود را آغاز کرده است. ما حدود ۲۰۰ درصد افزایش گِیت‌ها (مدخل) را داشته‌ایم. همکارانمان در زمینه صدور روادید با قوت، دقت و سرعت‌عمل بالا درحال خدمات‌رسانی هستند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: استان قم باتوجه به بحث اتباع، ملیّت‌ها و کثرت آنها خدمات‌رسانی متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها ارائه می‌دهد؛ بنابراین به جهت حجم بالای مراجعات این انتظار را از زائران عزیز داریم، برنامه‌های خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند و برای آماده‌سازی گذرنامه خود سریع‌تر مراجعه کنند.

سردار میرحیدری در پاسخ به این سوال که با توجه به دو برابر شدن گیت‌های (مدخل) خدمات‌رسان درحال حاضر وضعیت چطور است، تصریح کرد: تاکید ما بیشتر بر این است که مردم عزیز درخواست‌های خود را از طریق نرم‌افزار یا سامانه "پلیس من" اعلام کنند. در سال گذشته اشکالاتی در این زمینه وجود داشت، ولی ما از ابتدای نیمه اول تیرماه پیگیر شده و این اشکالات را مرتفع کردیم.

فرمانده انتظامی استان قم  عنوان کرد: زائران عزیز از جهت اعزام خود به ملاحضات پلیس که اعلام شده است، دقت نظر لازم را داشته باشند. در حفظ اموال خود و همراه نداشتن اشیای قیمتی کوشا باشند. در رابطه با منازل خود به این نکته توجه کنند، حتما باید به همسایگان معتمد اطلاع دهند و آنها را در جریان سفر زیارتی خود قرار دهند تا در صورت تردد افراد مشکوک هرچه سریع‌تر پلیس را باخبر کنند.

سردار میرحیدری در موضوع ایام دهه محرم افزود: نیروی انتظامی در ایام محرم جلساتی را با شورا هیئات مذهبی و برخی هئیت‌های بزرگ در زمینه پوشش امینتی انتظامی و ترافیکی برگزار کرد و برنامه‌ریزی لازم اتخاذ شد. عزیزان پلیس‌یار ما در هئیات مذهبی آموزش دیدند و در بحث ایجاد نظم و امنیت نقش پررنگی داشتند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: به جهت سرعت‌عمل، نماینده معاونت فاوا در گیت‌ها (مدخل) حضور دارد تا پشتیبانی لازم را در امورات فنی داشته باشد. برای تقویت منابع انسانی، همکاران و کاربران را افزایش داده‌ایم. زائران عزیز به این نکته مهم توجه داشته باشند که در مرز، گذرنامه آنها حتما مُهر خروج و ورود ثبت شود.

سردار میرحیدری گفت: براساس ارزیابی‌های تطبیقی انجام شده، ما شاهد این بودیم که جرائم در دهه اول محرم ۲۴ درصد کاهش داشته است و همچنین سرقت‌های مهم ۲۹ درصد کاهش یافت. بویژه در جرائمی مانند سرقت به عنف، شرارت و نزاع و درگیری با کاهش چشمگیری روبه‌رو بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: تنها آمار افزایشی ما در ایام دهه محرم بحث تصادفات بود، که از مردم عزیز درخواست داریم در ایام پیش رو همچون ۲۸ ماه صفر و اربعین حسینی با سعه صبر بیشتر به نیرو‌های خدوم انتظامی در این زمینه کمک کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.