سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

فرهنگسازی در جوامع محلی بزرگترین کمک به توسعه طبیعت‌گردی است

جهانشاهی گفت: فرهنگسازی در بین جوامع محلی و گردشگران بهترین کمک برای توسعه طبیعت‌گردی به عنوان بخشی از گردشگری مدرن است.

جهانشاهی در نخستین نشست کارگروه طبیعت گردی استان سمنان گفت: سمنان ظرفیت‌های متنوعی دارد که می‌تواند این استان را به الگوی بهره برداری خردمندانه طبیعت گردی در کشور تبدیل کند.

وی گفت: وجود کارشناسان خبره طبیعت‌گردی در بخش دولتی و خصوصی در استان سمنان، تنوع زیست محیطی غنی، مناطق چهارگانه حفاظت‌شده، وجود زیستگاه حیوانات در حال انقراض از جمله یوزپلنگ و گورخر ایرانی، می‌تواند سمنان را به استان نمونه کشوری در بهره‌برداری خردمندانه گردشگری سبز در کشور کند.

دبیر کارگروه ملی طبیعت گردی وزارت میراث فرهنگی افزود: قرارگیری سمنان در جوار پایتخت کشور و بزرگ‌ترین کانون جمعیتی ایران یک مزیت ویژه برای این استان است تا بیشترین بهره را از جذب گردشگران به ویژه در حوزه طبیعت‌گردی ببرد اما لازم است تا مردم نیز برای توسعه پایدار گردشگری و استفاده از اقتصاد و اشتغال گردشگری، برای حفاظت از جاذبه‌های طبیعی، در کنار بخش دولتی همراهی لازم را داشته باشند.

جهانشاهی بیان کرد: از زمان مطرح شدن طبیعت‌گردی مدرن تا کنون اقدام‌های موثر فراوانی انجام شده است، اما همچنان نیاز است تا در حوزه فرهنگ‌سازی برای جوامع محلی و گردشگران طبیعت‌گرد تمرکز شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.