سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان چگونه می‌توانند برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند؟/ توصیه‌هایی درباره گذرنامه

رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توضیحاتی را درباره نحوه صدور گذرنامه‌ برای زیارت اربعین و شرایط خروج زنان از کشور ارائه کرد.

سرهنگ غلامحسین زراعت کار درباره نحوه درخواست گذرنامه گفت: افرادی که گذرنامه ندارند و قصد حضور در مراسم راهپیمایی اربعین را دارند، می‌توانند بدون خروج از منزل و تنها از طریق برنامه کاربردی پلیس من درخواست خود را ثبت و گذرنامه زیارتی دریافت کنند. کسانی هم که گذرنامه دارند و از نظر فیزیک گذرنامه مشکلی ندارند، باید به تاریخ اتمام آن توجه کرده و اگر گدرنامه‌شان کمتر از شش ماه از تاریخ اعتبارش باقی مانده بود، برای تعویض آن اقدام کنند.

زراعت کار افزود: این شش ماه از زمانی محاسبه می‌شود که سفر آنان شروع می شود و اگر از ۱۰ روز آینده می خواهند سفر خود را شروع کنند این مدت از آن روز محاسبه می‌شود.

وی همچنین گفت: فیزیک و شکل ظاهری برخی از گذرنامه ها دچار مشکل  و مخدوش شده و یا خط خوردگی دارد که این گذرنامه نیاز است حتما تعویض شوند. همچنین شهروندانی که گذرنامه آنان مفقود شده لازم است از طریق برنامه "کاربردی پلیس من" نسبت به اعلام این موضوع به پلیس اقدام کرده یا حضوری به دفاتر پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

اعتبار گذرنامه زیارتی چقدر است؟

رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع گذرنامه وجود دارد که شهروندان می توانند از آن برای سفرهای خود استفاده کنند، گفت: یک نوع گذرنامه عادی است که جلد قرمز رنگ دارد و گذرنامه زیارتی که از سال قبل برای تسهیل خدمات رسانی به زائران توسط فرماندهی کل فراجا طراحی شده است. عزیزانی که قصد دریافت گذرنامه زیارتی را دارند می توانند در منزل، گذرنامه خود را از طریق برنامه کاربردی پلیس من ثبت و فرایند پنج مرحله‌ای آن را انجام دهند.

زراعت کار افزود: عزیزانی هم که از سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند هیچ دغدغه ای نداشته باشند چرا که گذرنامه آنان پنج سال اعتبار دارد. نهایت سعی همکاران بنده در پلیس گذرنامه این است که گذرنامه ها را در مدت زمان بین چهار تا هفت روز به دست شهروندان برسانیم و تقاضا داریم این بازه زمانی را قبل از سفر مد نظر داشته باشند.

زراعت کار گفت:  افرادی هم که قصد دریافت گذرنامه عادی دارند می توانند به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

افراد زیر ۱۸ سال نیاز به اذن ولی یا قیم دارند

رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص سن اخذ گذرنامه نیز گفت: افراد برای دریافت گذرنامه به سه گروه زیر ۱۸ سال ، ۱۸ تا ۵۰ سال و بالای ۵۰ سال تقسیم بندی می شوند که افراد زیر ۱۸ سال حتما باید رضایت ولی یا قیم قانونی خود را برای دریافت گذرنامه دریافت کنند. افراد ذکور ۱۸ تا ۵۰ سال حتما باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند و اگر سربازی را گذرانده‌اند می توانند بدون سپردن وثیقه و فقط ثبت نام در سامانه سخا خروج از کشور را ثبت کنند و بدون دغدغه به سفر بروند و غائبین نیز حتما وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

زراعت کار گفت: زنان نیز دو گروه را شامل می شوند که گروه مجردها اگر زیر ۱۸ سال هستند حتما اذن ولی را می خواهند و زنان متاهل نیز برای یکبار اجازه همسر را برای خروج از کشور لازم دارند و اگر این اجازه قبلا داده شده است دیگر نیازی به اخذ مجدد رضایت همسر را ندارند.

برچسب ها: گذرنامه ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
یاعلی مدد یاحسین با ابوالفضل العباس ????