سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور: تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی است

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با صدور پیام تبریک به مناسبت ثبت جهانی محوطه هگمتانه در همدان گفت: تپه هگمتانه، نماد اتحاد اقوام ایرانی از دوره ماد و گسترش و پاسداری از آن در دوره‌های هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

در پیام روز سه شنبه دکتر مسعود پزشکیان آمده است: تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین همواره در تارک جهان می‌درخشد و امروز ثبت جهانی تپه هگمتانه به عنوان بیست و هشتمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی بار دیگر شکوه تمدن ایران زمین را یادآور شد.

این پیام می‌افزاید: همدان، شهر کهن و دیرپاست و آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را از دوران مختلف در خود جای داده است، در متون تاریخی بازمانده از دوره‌های پیشین در ایران و خارج از ایران نیز این شهر جایگاه خاصی داشته و رویداد‌ها و حوادث تاریخی این شهر، نشانی از اهمیت والای آن دارد، اما همیشه همدان از دوره‌های پیش از اسلام تاکنون، مهد علم و دین بوده است.

در پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران آمده است: همدان در دوره اسلامی، همچنان با تاریخ ایران پیوند تنگاتنگ داشته و بسیاری از وقایع تاریخی در دوران اسلامی را رقم زده است.

این پیام می‌افزاید: ضمن تشکر از زحمات کارشناسان و مدیران بابت ثبت جهانی تپه هگمتانه به عنوان بیست و هشتمین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو، این رویداد را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم و به پاسداشت میراث فرهنگی در این دولت و توجه به مقوله گردشگری و صنایع دستی، اهتمام خواهیم ورزید.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.