سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۱۴ هزار نفر در کردستان خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، حدود ۱۶ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۱۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمد سعید کریمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از تعداد اهداکنندگان خون در استان  ۹۵ درصد را آقایان به خود اختصاص داده اند ضمن اینکه در زمینه اهدای خون بانوان، از استان های برتر کشور هستیم.

مدیر کل انتقال خون کردستان با تاکید بر اینکه نیاز ۲۰ مرکز درمانی استان تامین است، افزود: ۲ مرکز ثابت در شهر‌های سنندج و سقز در حال خدمات رسانی به مراجعه کنندگان است.

وی از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه احداث ساختمان انتقال خون در سنندج خبر داد و گفت:  احداث در شهرستان مریوان با کمک خیرین  پایگاه انتقال خون ثابت در حال انجام است.

مدیر کل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه گروه‌های خون ۹۰ درصد گروه‌های خونی در استان مثبت است، افزود:  ۳۳ درصد از این نوع گروه خونی را o  مثبت، ۲۷ درصد A مثبت، ۲۳ درصد B مثبت و ۷ درصد AB مثبت تشکیل می‌دهند.

وی رده سنی اهداکنندگان را از ۱۸ تا ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: بانوان در سال سه بار و آقایان چهار بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

سال گذشته ۴۱ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که ۳۶ هزار نفر  آن موفق به اهدای خون شدند.

۹ مرداد سالروز تاسیس انتقال خون در کشور بوده که به نام روز اهدای خون نامگذاری شده است.

برچسب ها: اهدا خون ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.