سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون اطلاعات مربوط به خطرات توسعه سلاح‌های مافوق صوت را پنهان می‌کند

پنتاگون ارزیابی کاملی از مشکلات و چالش‌های خود در توسعه سلاح‌های مافوق صوت را به کنگره و مردم آمریکا ارائه نمی‌کند.

به گفته حسابرسان کنگره، پنتاگون به کنگره و مردم آمریکا ارزیابی کاملی از مشکلات و چالش‌های خود در توسعه سلاح‌های مافوق صوت برای مقابله با سلاح‌هایی که قبلاً توسط چین و روسیه مستقر شده‌اند، ارائه نمی‌کند.

در گزارشی که روز دوشنبه توسط دفتر پاسخگویی دولت آمریکا منتشر شد، آمده است: علیرغم شکست‌های آزمایشی سامانه‌های نیروی هوایی و ارتش آمریکا، پنتاگون «به طور جامع پیشرفت خود را در زمینه مدیریت خطرات به کنگره گزارش نمی‌دهد.» 

گزارش اطلاعات جامع، کنگره را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها را بهتر درک و نظارت کند.

بر اساس گزارش اخیر دیده بان فدرال، ناتوانی پنتاگون در به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر با کنگره و عموم مردم در مورد پیشرفت خود در زمینه ساخت سلاح‌های مافوق صوت می‌تواند افزایش هزینه‌ها و مشکلات در مدیریت خطر‌ها کمک کند. 

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا شش سلاح مافوق صوت در حال توسعه ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی این کشور را از نظر ارزیابی توسعه، برآورد هزینه و مدیریت ریسک بررسی کرد. یک سلاح مافوق صوت می‌تواند با سرعت بیش از ۵ ماخ حرکت کند، در حین پرواز مانور دهد و هدفی را از هزاران مایل دورتر هدف قرار دهد. 

این دفتر در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: وزارت دفاع برخی اطلاعات را در اختیار قانونگذاران قرار می‌دهد، اگرچه «به طور جامع پیشرفت خود را در زمینه مدیریت خطر‌ها به کنگره گزارش نمی‌دهد.» تلاش‌ها برای توسعه سلاح‌های مافوق صوت با قابلیت پرتاب از زمین، هوا و دریا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برای رقابت با تلاش‌های مشابه چین و روسیه تسریع شد. اما پنتاگون «هنوز اولین سیستم تسلیحاتی مافوق صوت عملیاتی» خود را ارائه نکرده است. 

طبق اعلام این دفتر «گزارش اطلاعات جامع، کنگره را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها را بهتر درک و نظارت کند». تحویل سلاح مافوق صوت دوربرد ارتش، که از یک کامیون پرتاب می‌شود، به دلیل مشکلات کشف شده در آزمایش پرواز از سال ۲۰۲۳ به اواخر سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاد. این سیستم ۱۰.۳ میلیارد دلار قیمت دارد. نیروی هوایی همچنین پس از نتایج آزمایشی پرواز مختلط، چارچوب زمانی پنج ساله نمونه سازی اولیه خود را تا سال ۲۰۲۴ برای تسلیحات واکنش سریع و پرتاب هوایی خود تمدید کرد، اما به نظر می‌رسد این طرح دست کم به ۴ سال دیگر زمان نیاز دارد.

دفتر پاسخگویی دولت در حالی چنین گزارشی را منتشر کرده است که پنتاگون در سال‌های اخیر شکست‌های خود در این عرصه را پنهان کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
اینکه موشکا لابلای هواپیماهای مسافربری با چندین برابر سرعت صوت پرواز کنن تا برسن به هدف خیلی خیلی خطرناکه