سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان تهران:

افزایش ۳۰۰ درصدی نظارت‌های میدانی در زمینه حفظ حقوق شهروندی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سال گذشته هزار و ۴۸۵ مورد بازدید مرتبط با حقوق شهروندی در استان تهران صورت گرفته است.

 علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه برگزاری میز خدمت قضایی در مسجد قائم آل محمد (عج) محله سوهانک با اشاره به اینکه برگزاری ملاقات‌های مردمی به‌صورت «چهره به چهره» و «بدون واسطه» از جمله برنامه‌های مهم و مستمر عدلیه در راستای «تکریم مراجعان» و تاکیدات ریاست قوه قضاییه است، گفت: این موضوع به‌عنوان یک اولویت در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفته و بر همین اساس برنامه‌های ملاقات مردمی به‌صورت هفتگی در تمامی واحد‌ها و مجتمع‌های قضایی سراسر استان، مساجد و محافل مردمی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های ملاقات مردمی به‌صورت هفتگی در ستاد دادگستری کل استان تهران با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد قضایی اظهار کرد: هر هفته حداقل قریب به ۳۰۰ نفر از مراجعان با حضور در ستاد دادگستری درخواست‌های حقوقی و قضایی خود را مطرح می‌کنند و ارشادات قضایی لازم از سوی مدیران ارشد قضایی استان تهران به‌منظور تسریع و تسهیل کار مراجعان انجام می‌شود.

برگزاری ملاقات‌های مردمی در قالب «میز خدمت قضایی» در مساجد و محافل مردمی

وی در ادامه از برگزاری ملاقات‌های مردمی در قالب «میز خدمت قضایی» در مساجد و محافل مردمی خبر داد و گفت: در کنار این موضوع، برگزاری ملاقات‌های مردمی در اجتماعات مردمی و مساجد نیز در دستور کار مجموعه قضایی استان تهران قرار گرفته است و بسیاری از مردم و نمازگزاران که مشکل حقوقی و قضایی دارند، ضمن حضور در مسجد و نماز جماعت، مسائل و مشکلات حقوقی خود را با مسئولان قضایی مطرح می‌کنند و ارشادات لازم نسبت به آنها صورت می‌گیرد.

اشراف مدیران و مسئولان نسبت به عملکرد واحد‌های قضایی با برگزاری میز‌های خدمت

القاصی از جمله فواید برگزاری میز‌های خدمت قضایی و ملاقات‌های مردمی را اشراف مدیران و مسئولان نسبت به عملکرد واحد‌های قضایی و کم و کیف خدمت‌رسانی در دستگاه قضا عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری ملاقات‌های مردمی پایان کار رسیدگی به امور مراجعان نیست؛ چرا که پس از حضور مراجعان در برنامه‌های ملاقات مردمی و صدور دستورات قضایی لازم به واحد‌های مربوطه، معاونت ارتباطات و حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران تمامی دستورات قضایی صادره را مورد پیگیری و روند اجرای آن را تا حصول نتیجه تحت نظارت قرار خواهد داد.

برگزاری تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۹۰ دیدار و ملاقات مردمی در سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۹۰ دیدار و ملاقات مردمی با حضور مسئولان و مقامات قضایی استان تهران در سال گذشته خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته هزار و ۴۸۵ مورد بازدید مرتبط با حقوق شهروندی در استان تهران صورت گرفته که افزایش ۳۰۰ درصدی نظارت‌های میدانی در این زمینه را نشان می‌دهد.

پاسخگویی بیش از ۲۸۰ نفر از مسئولان، مدیران و معاونان قضایی به مراجعان در ملاقات‌های مردمی

وی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نیز بیش از ۶۳ هزار نفر از مردم در سراسر استان تهران در برنامه‌های ملاقات‌های مردمی شرکت داشتند، عنوان کرد: بیش از ۲۸۰ نفر از مسئولان، مدیران و معاونان قضایی برنامه‌های ملاقات مردمی را در محل دادگستری و مساجد و محافل مردمی برگزار کردند و پاسخگوی مراجعان بودند.

رسیدگی به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۸ هزار نفر از مراجعان در هفته قوه قضاییه سال جاری

القاصی با اشاره به رسیدگی به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۸ هزار نفر از مراجعان در جریان برگزاری میز‌های خدمت دادگستری کل استان تهران در هفته قوه قضاییه سال جاری تصریح کرد: در سال گذشته و چهار ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۴۲۰ هزار نفر از مراجعان با مدیران و مسئولان قضایی استان تهران ملاقات حضوری داشتند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی جز برنامه‌های اصلی و مهم در مجموعه قضایی استان تهران است که به‌طور جد دنبال خواهد شد، گفت: تلاش بر این است که در برنامه‌های ملاقات مردمی رضایت مردم نسبت به عملکرد همکاران و دستگاه قضا ارتقا پیدا کند و امیدواریم بررسی درخواست‌های مراجعان منجر به گره‌گشایی از کار مردم شود.

گفتنی است؛ متقاضیان برای اخذ نوبت جهت حضور در برنامه‌های ملاقات مردمی دادگستری کل استان تهران می‌توانند به سامانه ارتباطات مردمی به نشانی same.eadl.ir مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.