سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از افزایش عملکرد محصولات کشاورزی تا واکسیناسیون دام در مناطق محروم کازرون

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون از رشد ۱۲ درصدی عملکرد محصولات استراتژیک کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تلاش مربیان طرح جهش تولید در شهرستان، خبر داد.

محمدجعفر شفیعی مدیر جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار کرد: امروزه مقوله امنیت غذایی و غذا سنگ بنای امنیت یک جامعه و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی است.

او، امنیت را پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری دانست و افزود: تأمین امنیت غذایی از منابع داخلی در افزایش وجهه بین المللی نظام سیاسی کشور و گسترش اقتدار و مشروعیت آن بسیار مفید و مؤثر است. هیچ کشوری بدون عرضه سطح قابل قبولی از امنیت غذایی، قوی و امن نخواهد بود.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه استقلال اقتصادی کشور پیوسته به خودکفایی در مواد غذایی به ویژه محصولات راهبردی است، تصریح کرد: امروز تأثیر فعالیت بخش کشاورزی در محرومیت زدایی و فقر زدایی تقویت اقتصاد روستا و توسعه کسب و کار و رونق اشتغال، بر مؤلفه‌های آمایش بهینه فعالیت در پهنه سرزمین، رونق صنایع، آثار مثبت در اقتصاد ملی و مؤلفه‌های اجتماعی سیاسی و امنیتی، حائز اهمیت بوده و در توسعه ملی بسیار مفید و اثرگذار است.

شفیعی با اشاره به اینکه عرضه با ثبات موادغذایی نقش اساسی در امنیت غذایی جامعه دارد و می‌تواند پایداری و استمرار امنیت غذایی را تضمین کند، اضافه کرد: امنیت غذایی با ابعاد اقتصادی و منابع انسانی امنیت ملی رابطه مستقیم و با ابعاد سیاسی، اجتماعی، دفاعی، نظامی، فرهنگی، علمی و فناوری آن رابطه غیرمستقیم دارد و ناامنی غذایی عزت نفس یک ملت، به عنوان ستون اصلی توسعه و استقلال ملی، را تخریب و با ایجاد اختلال در انباشت سرمایه اجتماعی، کنش‌های جمعی را بسیار پرهزینه می‌کند و در نتیجه امکان وفاق و وحدت ملی را کاهش می‌دهد.

او، با اشاره به رشد ۱۲ درصدی عملکرد محصولات استراتژیک کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تلاش ۳۵ نفر از مربیان طرح جهش تولید در شهرستان کازرون، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار واکسیناسیون دام و طیور به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و عشایری در قالب نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری و گوشت قرمز توسط ۳ گروه کلینیک سیار گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و در جهت مقابله با شیوع بیماری‌های دامی و رصد و پایش بیماری‌های دامی انجام گرفته که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و مقوله امنیت غذایی نقش بسزایی داشته است.

عضو مجمع جهادی بسیجیان شهرستان کازرون، یکی از اهداف اصلی طرح جهش تولید را انتقال فناوری، کسب دانش‌های روز و افزایش بهره وری در تولید محصولات زراعی و گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با هدف حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی با مدیریت بیماری‌های مشترک و تحقق امنیت غذایی با فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری در تولید و کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده‌های دامی، افزایش راندمان و کیفیت تولید و سلامت مواد غذایی با منشأ دامی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری به‌عنوان یکی از سیاست‌های پایدار و راهبردی در بیشتر کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه اعمال می‌شود، یادآور شد: امروزه در بیشتر کشور‌های جهان بدون حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری، بخش عمده‌ای از کشاورزان و روستائیان با درآمد پایین با مشکلات و معضلات جدی روبرو خواهند بود و معتقدم که بدون مشارکت بخش خصوصی فعال و پویا در سالی که مزین به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، تحقق هیچ یک از اهداف طرح جهش تولید ممکن و دست یافتنی نیست.

او ادامه داد: شهرستان کازرون یکی از شهر‌های برتر در سطح استان و کشور در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی است که باید از این ظرفیت در جهت تولید بهتر و بیشتر بهره کافی برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.