سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای برنامه ملی مداخله توانبخشی خانواده محور در کردستان

برنامه ملی توانبخشی خانواده محور با هدف ارائه خدمات مداخله‌ای بهنگام و توان بخشی به نوآموزان در کردستان آغاز شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: مرحله اول برنامه مداخله توانبخشی با محوریت خانواده برای والدین کودکان و نوآموزان شناسایی شده در برنامه ملی سنجش (از مهرماه ۱۴۰۲ تا کنون) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی-تربیتی استان آغاز شده است.

طالب محمدی گفت: این برنامه با شناسایی نوآموزان با نیاز‌های ویژه از طریق سنجش در مراکز جامع آغاز و با توجیه وثبت نام والدین و دانش آموزان در سامانه توانبخشی ادامه می‌یابد.

وی افزود: اعلام زمان جلسات به والدین، حضور آنان در مراکز، ارزیابی تخصصی نوآموزان و اعلام به خانواده‌ها و برگزاری مستمر جلسات حضوری و غیر حضوری از اقدامات بعدی انجام گرفته در راستای تحقق این برنامه در مراکز می‌باشد.

محمدی با محوری برشمردن آموزش و مشارکت خانواده در ارائه خدمات توانبخشی به کودکان افزود: طبق اعلام سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در گام بعدی اجرای این برنامه گروه‌های سنی بالاتر مد نظر قرار می‌گیرند و این برنامه برای تمامی خانواده‌های نوآموزان ودانش آموزان با نیاز‌های ویژه اجرایی می‌شود.

وی آگاه سازی خانواده‌ها از مشکلات و اختلالات فرزندان خود، شناخت مداخلات توان بخشی، مشارکت فعال در مداخلات توان بخشی و آشنایی با سیستم‌های حمایتی درون و برون سازمانی را از اهداف اجرای این برنامه برشمرد.

محمدی تصریح کرد: خدمات توانبخشی و مداخلات آموزشی و درمانی به صورت حضوری و غیر حضوری و به دو شیوه انفرادی و گروهی در مراکز جامع سنجش، آموزش وتوانبخشی ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.