سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین راهکار برای حفظ سلامتی در تابستان

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت یک سری نکات تغذیه‌ای مانند مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات در راستای پیشگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن ضروری است.

شبنم دالوند رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم، لذا رعایت یک سری نکات تغذیه برای پیشگیری از گرمازدگی ضروری است.

وی افزود: وزن بالا سبب حفظ گرمای بیشتر در بدن می‌شود، لذا افراد نه فقط در ایام گرم سال بلکه همیشه باید وزن خود را کنترل کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه با تاکید بر مصرف سبزیجات و میوه‌های بیشتر در فصل تابستان، بیان کرد: مصرف میوه‌ها و سبزیجات به تامین آب بدن کمک شایانی می‌کند.

دالوند گفت: نوشیدن مایعات فراوان و پرهیز از نوشیدنی‌های بسیار شیرین و بسیار سرد، در این راستا ضروری است.

وی با بیان اینکه در این فصل بدن به دلیل تعریق آب بیشتری از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: یک نوشیدنی حاوی مقادیر اندک نمک همراه با لیمو ترش و خاکشیر و تخم شربتی، می‌تواند جایگزین نمک و مواد معدنی باشد که با تعریق از دست می‌دهید، البته افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های مزمن بهتر است از نمک استفاده نکنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت اضافه کرد: همچنین لازم است از غذا‌ها و مایعات حاوی کافئین از قبیل قهوه، شکلات‌های کاکائویی، نوشابه و چای پررنگ پرهیز شود.

دالوند خاطرنشان کرد: محدود کردن پروتئین‌های حیوانی و مصرف پروتئین‌های گیاهی و حبوبات نیز در راستای حفاظت بدن از گرمازدگی و کم آبی کمک کننده خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.