سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت پمپ مبدل فشار برای اولین بار در کشور

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کمپرسورهای صنعتی از طراحی و ساخت پمپ‌های ذخیره و تولید انرژی با قدرت چند برابر خبر داد.

کوروش محقق مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به صنعت کمپرسور هوای فشرده این شرکت گفت: شروع کار و تاسیس شرکت دانش بنیان ما از سال ۱۳۴۸ بوده که با فرایند و تجهیزات ساده‌تر آغاز شده است. ساخت مخازن، پمپ‌های رفت و برگشتی و ساخت الکتروموتور‌ها از طراحی و تولیدات این شرکت است. این مجموعه یکی از موثرترین و مهم‌ترین تجهیزات کلیه کارخانه‌ها را شامل می‌شود. وقتی صحبت از تجهیزات هوای فشرده و کمپرسور می‌شود، کارگاه‌های کوچک تولیدی به ذهن می رسد، اما کمپرسور طیف وسیعی از تامین انرژی در تمام صنایع را شامل می‌شود. از خدماتی مانند پزشکی تا خدمات کارگاهی و تجهیزات تعمیرگاهی، کمپرسور‌هایی است که معمولا در جامعه با آن‌ها سر و کار داریم.

او افزود: کارخانه جات فولاد، سیمان، نفت و گاز و پتروشیمی از صنعت مهم و درجه اول این کشور است و صنایع معدنی و تولیدی از این تجهیزات به عنوان انرژی استفاده می‌کنند. همانطور که یک صنعت و کارخانه راه اندازی می‌شود، نیاز به مولد و انرژی برق دارد و دومین نیاز، انرژی هوای فشرده است. خطوط انتقال، دستگاه‌های موجود و نوار نقاله‌ها در صنعت و کارخانه‌ها از هوای فشرده و مولد انرژی استفاده می‌کنند. مجموعه ما طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود و یکی از پر تعداد‌ترین و متنوع‌ترین تولیدی‌های سطح کشور در حوزه صنعت است، زیرا به غیر از تولید، تامین تجهیزات نیز برای مشتریان انجام می‌دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: پمپ مولد فشار گاز یا سیال هوا را از محیط جذب و به فشار محیط اضافه کرده و در قطعه واحد هوا ساز اگر یک لیتر هوا جذب دستگاه شود به فاصله یک دقیقه ۳۰ هزار لیتر هوا تولید می‌کند. کمپرسور‌های رفت و برگشتی بولوکه‌های هوا ساز است که مانند موتور خودرو سواری عمل کرده و در صنعت‌های دارویی، پزشکی و نساجی به صورت روغنی و غیر روغنی استفاده می‌شود. طراحی و ساخت پمپ مبدل فشار برای اولین بار در کشور به دست فناوران شرکت ما انجام شده است که هوا را از یک کمپرسور دیگر دریافت و فشار هوا را ۷ الی ۸ بار به پمپ انتقال داده و پمپ مبدل فشار آن هوای ۸ بار را به ۴۰ بار تبدیل می‌کند.

محقق با اشاره به پمپ‌های صنعت آتش نشانی اظهار کرد: برای صنعت آتش نشانی پمپ‌هایی تولید کرده‌ایم که می‌توانند هوا (سیال) را تا ۴۰۰ بار فشار بالا ببرند. در صنایع غواصی از پمپ‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند تا ۲۰۰ بار فشار را در کپسول‌های کوچک ذخیره کرده و تا ساعات طولانی تنفس کند. در صنایعی که شاید به ذهن بشر نرسد از هوای فشرده کمپرسور‌ها استفاده می‌شود و باتوجه به اینکه تنوع و ادوات‌ زیادی دارد مانند نسل جدیدی از کمپرسو‌های سبز که به کمک الکترو موتور‌های پرمنومگنتیو ۲۵ درصد مصرف انرژی را کم می‌کند و نمود بیشتری برای مصرف پیدا می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
پارسا حمید
۰۹:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
باز هم یک جنس بی کیفیت دیگه با قیمت ۲ برابر چین به تولید رسید ، تازه قطعا گارانتی هم قبول نمیکنه شرکت سازندش مثل همه ی شرکت های ایرانی دیگه ، خدا به خیر کنه ، همون بلایی که سر لوازم خانگی اومد ، سر کمپرسور هم داره میاد .
هوشنگ کبیری
۱۴:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
دیگر نيازی به کمپرسور یخچال چینی نداریم
البته باید ارزانتر از کشورهای دیگر باشه
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
جلوی ورود لوازم خانگی گرفته شد اکنون لوازم تولید داخل را به قیمت سه برابر خارجی باین امت شهید پرور می‌فروشند و اینها دکان جدیده
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
مهمترین مشکل سیستم هیدرولیک نشتی از طریق کاسه نمدهاست که آمریکا تکنولوژی کاسه نمد رو به هیشکی نمیده
Amir
۰۵:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
درود بر فرزندان نابغه ایران زمین که افتخارآفرین هستند
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
احمدی هستم در کار برودت.
خدا رو شکر که حداقل شماها موندید و با این همه سختی در این سطح هستید. به امید روزی که با افتخار در سیستم شماها کار خدماتی کنم.
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
خبرخوبیه.چون کمپرسورهای چینی واقعن دارن مارواذیت می کنند.
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
عکس کمپرسور یخچال گذاشتید در حالی که تو متن خبر نوشته مبدل فشار یا گاز بوستر می‌سازیم که البته سالهاست تو کشور تولید میشه اونم تو فشارهای پانصد بار
جعفر
۲۰:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
خودشون تولید نمی‌کنند فقط منتاژ میکنن
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
پس قیمت دستگاه هایی نظیر یخچال و کولر گازی و... باید نصف امروز بشه دیگه.
ببینیم و تعریف کنیم.
حسین
۱۲:۱۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
درود بر شما مهندسان پر افتخار
.دمتون گرم
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
امیدوارم کارخونه اش در آینده آتیش بگیره اگه قرار باشه چند برابر قیمت خارجی بهمون بدین
حامد
۱۱:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
دعای خیر بهتر بود بایستی هوای متخصصین ملی را قدر بدانیم
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
ناگفته نماند که بیشتر پمپ را برای انتقال و فشار افزایی مایعات بکار میبرند و کمپرسور را برای فشار افزایی و انتقال گازها
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
کمپرسور کولرگازی توسط سه کشور، آمریکا هند و تایلند تولید میشوند و بعد موتور کولر و یخچال های تمام دنیا از همین سه کشور تهیه میشود