سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه‌گیری فلج اطفال در غزه

وزارت بهداشت غزه به طور رسمی همه‌گیری فلج اطفال در این باریکه را اعلام کرد.

شرایط بسیار وخیم انسانی در غزه به دلیل جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی که با اعمال محدودیت‌های در ورود اقلام اضطراری به این باریکه همراه بوده است اکنون غزه را به یک محیط کشت بیماری‌های مختلف تبدیل کرده که هر روز خبر از ظهور بیماری‌های مختلف از آن به گوش می‌رسد. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد به دلیل تبعات عملیات نظامی اسراییل در غزه اکنون شاهد همه گیری فلج اطفال در این باریکه هستیم. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شرایط فعلی تهدیدی برای سلامت شهروندان فلسطینی در غزه و کشور‌های مجاور است. متاسفانه این اتفاق یک گام به عقب در برنامه جهانی مبارزه با فلج اطفال محسوب می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: ما اکنون نیازمند مداخله فوری برای پایان منازعه و نیز پیدا کردن راهکاری قاطع برای مقابله با فلج اطفال هستیم. اکنون آب آشامیدنی سالم و بهداشت فردی به دلیل آسیب به سیستم فاضلاب غزه و رهاسازی ده‌ها تن زباله در محیط، در دسترسی نیست. 

سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۹۸۸ موفق به کاهش ۹۹ درصدی تلفات ناشی از بیماری فلج اطفال به لطف استفاده گسترده از واکسن شده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی اکنون به دلیل ترس از همه گیری فلج اطفال اعلام کرده است به نظامیان خود در غزه واکسن این ویروس را ارائه خواهد کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.