سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ارز اربعین برای افراد پنج سال به بالا

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به ازای هر فرد بالای ۵ سال دریافت کنند.

محمد خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت : با توجه به اینکه اغلب این سفر‌ها خانوادگی هستند، تصمیم گرفته شده تا ارز اربعین به افراد ۵ سال به بالا اختصاص یابد.

وی افزود: ستاد اربعین شامل ۱۷ کمیته تخصصی است و تاکنون سه جلسه ستادی و جلسات متعددی در کمیته‌های تخصصی برگزار شده است، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی فعال در عرصه اربعین نیز انجام شده است.

خورشیدی اضافه کرد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح آغاز شده و تمامی افراد علاقه‌مند به سفر اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، شناسه‌ای برای متقاضیان صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند ارز اربعینی خود را دریافت کنند. 

وی تاکید کرد: از هفتم مرداد ماه به بعد، ارز اربعین در بانک‌های عامل عرضه خواهد شد و متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به ازای هر فرد بالای ۵ سال دریافت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب این سفر‌ها خانوادگی هستند، تصمیم گرفته شده تا ارز اربعین به افراد ۵ سال به بالا اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته، افراد دارای گذرنامه‌های فاقد ۶ ماه اعتبار تا تاریخ انقضا می‌توانستند با برچسب از مرز عبور کنند، اما امسال این موضوع ممنوع اعلام شده است؛ سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از استان قزوین به صورت رسمی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل تابستان، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.