سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: نتانیاهو مانع توافق آتش‌بس می‌شود

طبق اعلام حماس، نتانیاهو با استراتژی تعلل مانع توافق آتش‌بس مورد تایید آمریکا می‌شود.

جنبش فلسطینی حماس امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به اجتناب عمدی از انعقاد توافق آتش‌بس متهم کرد.

این سازمان گفت که نتانیاهو با افزودن شرایط جدید به پیشنهاد آتش‌بس قبلی که از حمایت ایالات متحده برخوردار شده بود، به طور موثر از توافق آتش‌بس جلوگیری می‌کند. حماس گفت: از آنچه میانجی‌ها نقل کردند مشخص است که نتانیاهو به استراتژی خود در تعلل بازگشته است.

مذاکرات بین حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر و مصر در رم، ایتالیا ادامه یافت و ظاهراً نخست وزیر اسرائیل خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد، یعنی اینکه اسرائیل کنترل خود را بر مرز غزه و مصر حفظ کند.

منابع می‌گویند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار هفته گذشته خود بر بنیامین نتانیاهو فشار آورده است تا به توافقی در خصوص آتش‌بس و تبادل اسرا دست یابد. حصول توافق برای بایدن بسیار حیاتی است. او که ۶ ماه دیگر به ۵۰ سال حرفه سیاسی خود در آمریکا پایان می‌دهد قصد دارد آتش‌بس غزه را به عنوان دستاورد دولت خود معرفی کرده و راه را نیز برای کامالا هریس، معاون خود هموار کند. 

در همین حال، منابع متعدد صهیونیست که در مذاکرات حضور داشته‌اند می‌گویند نتانیاهو به عمد در مذاکرات کارشکنی می‌کند و با مطرح کردن درخواست‌های دشوارتر دستیابی به توافق را عقب می‌اندازد. کارشناسان می‌گویند ادامه جنگ برای بقای سیاسی نتانیاهو حیاتی است و در صورت اتمام جنگ او باید با اعتراضات گسترده و پرونده‌های فساد خود رو به رو شود.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
معلومه که نمیزاره اون ملعون کودک کش میخادنسل فلسطین راازبین ببره ‌ویهودی وصهیونیسم‌ های نجس راتوفلسطین جایگزین کنه
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
آنهمه برنامه ریختید تا توفان الاقصی را اجرا کردید حالا می خواهید توافق آتس بس کنید لطفا بی خیال بشید و این طوفان الاقصی را با قدرت ادامه بدید .