سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضل زباله در مناطق گردشگری شهرستان جیرفت

افزایش روی آوری مردم از نقاط مختلف استان و حتی استان های همجوار به شمال شهرستان جیرفت حجم زباله این مناطق را افزایش داده است.

شهر کوهستانی درب بهشت در بخش ساردوییه شهرستان جیرفت در جنوب کرمان اصلی‌ترین نقطه گردشگری منطقه است و به دلیل اینکه در تابستان از آب و هوای مطبوعی برخوردار است به منطقه گردشگری تبدیل شده و از استان‌های همجوار هم به آن سفر می‌کنند که به گفته بخشدار منطقه گاهی امکانات موجود جوابگوی آنها نیست.

همین چند روز گذشته یکی از دهیاران در بخش ساردوییه به دلیل مساله زباله‌ها برای مدتی بازداشت شد.
افزایش حساسیت دستگاه قضایی نسبت به این موضوع حساسیت دستگاه‌های دیگر را هم برانگیخت تا بالاخره بعد از گذشت بیش از سه سال جلسه‌ای در این زمینه امروز دوشنبه برگزار شود.

معاون فرماندار: با دهیاران کم کار برخورد می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار جیرفت در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای فرهنگ سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

امین الله شهداد نژاد افزود: نظارت بر حمل زباله از مرکز شهر تا محل دفن زباله ضروری است و باید بر تفکیک زباله‌های عفونی، خشک و خیس تاکید شود.

وی با بیان اینکه بخشداران، دهیاران و شهرداران موظف به جمع آوری زباله هستند ادامه داد: به دهیارانی که در محل مسئولیت آنها زباله‌هایی در سطح روستاها، رودخانه ها، چشمه‌ها و اماکن گردشگری دیده می‌شود تذکر لازم داده شود و در صورت عدم اقدام برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

شهدادنژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق جبالبارز و ساردوییه به مناطق گردشگری تبدیل شده و جمعیت زیادی به این مناطق رجوع می‌کنند نسبت به خرید خودروی حمل زباله برای دهیاری‌های این مناطق از محل اعتبارات فاقد دهیاری‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار جیرفت بیان کرد: تا مستقر شدن دولت همه مدیران باید با قدرت و شدت به کار‌ها و مسئولیت ادامه دهند.

مدیریت حجم بالای زباله خارج از توان ما است

بخشدار ساردوییه هم در این نشست گفت: این بخش، به منطقه گردشگری تبدیل شده و حجم زباله‌ها افزایش یافته است بنابراین نیاز به خودرو برای کمک به حمل به موقع زباله‌ها وجود دارد.
عباسعلی مسلمی افزود: مدیریت حجم زباله تولید شده بالاتر از توان ما است و دستگاه قضایی این کمبود امکانات ما را مدنظر قرار نداده است.

بخشدار جبالبارز هم گفت: آخرین جلسه در رابطه با مدیریت پسماند در بخش‌ها در سال ۹۹ برگزار شده است.
مهدی سعیدی ادامه داد: همه دنبال یک مقصر می‌گشتند و با بازداشت یک دهیار این مقصر پیدا شد، اما چندین دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند.

انتقاد محیط زیست به آتش زدن زباله‌ها

رییس محیط زیست شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: آتش زدن زباله‌های بخش جبالبارز خطرناک است و می‌تواند به جنگل کنار آن سرایت کند.

محمد کمالی افزود: زباله‌ها به جای دفن، رهاسازی شده یا آتش زده می‌شود و مکان دفن زباله این منطقه مناسب نیست.

منبع: ایرنا

برچسب ها: گردشگری ، زباله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.