سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ معاون رئیس‌جمهور ترکیه به وزیر خارجه اسرائیل

با ادامه جنگ لفظی میان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی یک مقام ترکیه‌ای در پاسخ به کاتس گفت که این کشور به دفاع از مظلومین ادامه می‌دهد.

جودت ییلماز، معاون رئیس‌جمهور ترکیه، گفت که بیانیه یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور بیهوده است.

براساس گزارش القدس العربی، این مقام ترکیه‌ای در پلتفرم ایکس به محاکمه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی و جنایات جنگی در دادگاه دادگستری بین المللی اشاره کرده و نوشت: دولت نتانیاهو که ارزش‌های انسانی را از محتوای آنها تهی کرده است، به جای آتش‌بس دائمی و صلح در غزه برای گسترش درگیری در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: ما به عنوان یک کشور دموکراتیک با سنت‌های تثبیت‌شده، به دفاع از مردم مظلوم فلسطین، عدالت برای همه بدون توجه به مذهب، ثبات منطقه‌ای و صلح جهانی ادامه خواهیم داد.

ییلماز در ادامه گفت: بشریت دیر یا زود پیروز خواهد شد و پایان دوران هیتلر‌ها و آنهایی که ذهنیت نازی دارند با آنچه در تاریخ اتفاق افتاده تفاوتی نخواهد داشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی «هالک تی‌وی» گفت که نیروهای ترکیه می‌توانند برای دفاع از مردم فلسطین وارد اسرائیل شوند. سیاستمداران صهیونیست به سرعت به این اظهارات اردوغان پاسخ دادند.

در ادامه وزارت خارجه ترکیه به سخنان صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و سرنوشت نتانیاهو را مانند سرنوشت هیلتر خواند. پس از آن یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز سرنوشت اردوغان را مانند سرنوشت صدام حسین دانست.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.