سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوچا: ۱۹۰ هزار فلسطینی از خان‌یونس و دیرالبلح آواره شدند

اوچا اعلام کرد که در طول یک هفته اخیر ۱۹۰ هزار فلسطینی از شهر‌های خان یونس در جنوب و دیرالبلح در مرکز نوار غزه آواره شدند.

به نقل از شبکه فلسطین الیوم، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود افزود: از زمان صدور دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه مناطق در دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۹۰ هزار فلسطینی از خان یونس و دیرالبلح آواره شده اند که این میزان، ۹ درصد از جمعیت نوار غزه را تشکیل می‌دهد.

اوچا تصریح کرد: ۲۹ هزار نفر در منطقه‌ای حضور داشتند که دیروز (یکشنبه) ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل دستور تخلیه آن را صادر کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که صد‌ها نفر دیگر همچنان در شرق خان یونس به دلیل حملات رژیم اسرائیل به این منطقه سرگردان هستند.

این دفتر تاکید کرد که اعمال فشار‌های اخیر به ساکنان نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه منطقه و افزایش حملات، بر عملیات کمک رسانی به آنها تاثیر گذاشته و تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های لازم به غیرنظامیان در خان یونس را تضعیف کرده است.

ارتش رژیم اسرائیل در راستای ادامه سیاست آواره کردن مردم نوار غزه از ساکنان محله‌های جنوبی شهر خان یونس خواسته است تا برای انجام آنچه که آن را عملیاتی قدرتمند در این منطقه خواند، این مناطق را ترک کنند.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید بین نیرو‌های اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است. در همین راستا، رسانه صهیونیستی «زمان» اخیرا با اشاره به روند جنگ علیه نوار غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وعده‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر طی ۹ ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.