سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام خبر داد

آغاز بکار رصدخانه نجوم ایلام بعد از ۱۳ سال

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: مرکز تخصصی رصدخانه نجوم این استان بعد از ۱۳ سال عدم فعالیت آغاز بکار کرد.

فاطمه رستگار در آیین افتتاح تنها مرکز تخصصی نجوم استان اظهار کرد: برای بازسازی و گشایش این مرکز بیش از ۴۰ میلیارد ریال از منابع مالی طرح‌های عمرانی استانداری هزینه شده است.

وی افزود: این مرکز سال ۷۶ ایجاد شد و تا سال ۸۹ فعال بود، اما سپس از سال ۸۹ تاکنون تعطیل و عملا به یک مکان متروکه تبدیل شد، اما در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مجدانه و با تخصیص اعتبار مورد نیاز بازسازی، تعمیر و تجهیز شد.

رستگار ادامه داد: این مرکز تخصصی دارای رصدخانه و آسمان نما است که در کنار رصد و مطالعه آسمان، فعالیت‌های هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با محوریت نجوم انجام می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه استانداری، امام جمعه ایلام، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه‌های زیرساخت، یادآور شد: این مرکز بعد از ۱۳ سال رکود در فعالیت با توجه ویژه دولت سیزدهم راه اندازی شده و از امروز آماده خدمات رسانی علمی به علاقمندان در حوزه نجوم است.

فرماندار ایلام نیز گفت: رشد متوازن امکانات و زیرساخت‌ها در همه مناطق برای بهره مندی تمامی شهروندان اجتناب ناپذیر و ضروری است.

عبدالصاحب نادری افزود: حوزه فرهنگی و کودک و نوجوان اهمیت و حساسیت بسیار ویژه دارد و حوزه مهم کودک و نوجوان باید در اولویت برنامه ریزی‌های مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: مرکز نجوم استان ایلام با پیگیری و تلاش مدیریت فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یک مکان متروکه و مخروبه به یک مرکز علمی پیشرفته تبدیل شد.

برچسب ها: مرکز نجوم ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.