سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی نفرات برتر جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی در شهرکرد

اسامی نفرات برتر چهارمین دوره جایزه نمایشنامه‌نویسی شیدای دهکردی اعلام شد.

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: جایزه اول این رویداد شامل لوح سپاس و جایزه نقدی به حسین خاموشی نویسنده نمایش حاج بابا پدر من نیست از شهر تایباد استان خراسان رضوی اهدا شد.

وی افزود: از سوی هیات داوران این جایزه دوم شامل لوح سپاس و جایزه نقدی به مسلم سلیمانیان چالشتری نویسنده نمایش کاست محزون ۲ از شهرکرد تعلق گرفت.

قائدی اضافه کرد: همچنین جایزه سوم این رویداد شامل لوح سپاس و جایزه نقدی به هادی حبیبی نویسنده نمایش خودیخواری از شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

وی گفت: از سوی داوران همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به هنرمندان فرزاد صفدری نویسنده نمایش بلوط‌ها تشنه می‌میرند از فارسان، زهرا صمصامی دمیرچی نویسنده نمایش بی‌بی مریم از تبریز و رضا ولی پور دهکردی، نویسنده نمایش مافه گه از شهرکرد تعلق گرفت.

قائدی بیان داشت: چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی از سوی واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به صورت کشوری برگزار شد و داوری آثار این رویداد هنری را شهرام کرمی، میلاد اکبر نژاد و غلامحسین دولت آبادی به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: نام این رویداد با نام میرزا عباس‌خان شیدای دهکردی ادیب مشروطه‌خواه و اهل این استان است که به واسطه این رویداد هنری این شخصیت بی‌نظیر و ادیب دهکردی به ایران معرفی شود.

قائدی افزود: حوزه هنری تلاش دارد به صورت جدی به بحث نمایشنامه‌نویسی بپردازد و این رویداد را به صورت دوسالانه کشوری برگزار کند و یک شاخص هنری نمایشنامه‌نویسی در غرب کشور بدل کند.

وی یادآور شد: از خروجی این رویداد و آثار برگزیده مجموعه نمایشنامه‌ای به چاپ خواهد رسید که مجموعه نمایشنامه سکوت شب یلدا اثری است که از دوره‌های قبلی این جایزه نمایشنامه نویسی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

قائدی ادامه داد: استاد آقامیرزاعباس‌خان دهکردی متخلّص به شیدا فرزند اسحاق، ادیب شاعر، نویسنده، محقّق و خوشنویس از شعرا و روزنامه‌نگار قرن چهاردهم هجری بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.