سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات به زندانیان کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد حفظ حقوق شهروندی است

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنان، مبتنی بر سیاست‌ها و اولویت‌های سازمانی با رویکرد کرامت انسانی، حفظ حقوق شهروندی و تعالیم و آموزه‌های اسلامی است.

بازرس‌کل کهگیلویه وبویراحمد به منظور ارزیابی فعالیت‌ها و اقدامات زندانبانی و ارزیابی میدانی عملکرد اداره کل زندان‌های استان با حضور در زندان مرکزی یاسوج با همراهی مدیرکل زندان‌ها از قسمت‌های مختلف این ندامتگاه بازدید کرد.

در این بازدید کار گاه‌های اشتغال و حرفه آموزی، مدرسه قرآنی، اندرزگاه‌های مختلف، خیاطی واتوشویی، واحد بهداشت و درمان، مراکز روانشناسی و کلنیک مثلثی، قسمت‌های فرهنگی و تربتیی، حسینیه و سالن ورزشی بررسی و از روند نحوه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در امر زندانبانی آگاهی یافتند. هیات بازدیدکننده همچنین در محافل قرآنی و اشتغال کارگاهی زندانیان حضور بهم رسانده و دقایقی در مجلس نورانی قرآن نشسته و از فیض قرآن بهره‌مند شدند.

بازدید از پروژه اندرزگاه جدید زندان و بیان هدف از ساخت و توسعه خوابگاهی زندان از دیگر برنامه بازرس کل استان بود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از اقدامات جاری زندانبانی در حوزه‌های اشتغال، حمایتی، فرهنگی و تربیتی، قضایی و بهداشت و درمان در سطح استان پرداخت و افزود: تمامی خدمات به زندانیان و خانواده‌های آنان، مبتنی بر سیاست‌ها و اولویت‌های سازمانی با رویکرد کرامت انسانی، حفظ حقوق شهروندی و تعالیم و آموزه‌های اسلامی است.

منصور بیژنی تاکید کرد: امسال ۹۱۱ زندانی اشتغال به کار در بخش‌های خدمات، نشسته، کارگاهی و اعزام به کار داشته ایم.

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از مدیرکل زندان ها، رئیس زندان و مجموعه زندان‌های استان به جهت ارتقاء برنامه‌ها و امور تربیتی در راستای حقوق شهروندی زندانیان و همچنین ارائه خدمات رفاهی خوب و مطلوب و اقدامات فرهنگی تقدیر وکرد.

محمد مهدی صالحی عنوان کرد: امروز در بازدید از زندان مرکزی یاسوج انصافاً از کار‌ها و برنامه‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف بالاخص رعایت حقوق شهروندی، اجرای برنامه‌های فرهنگی بویژه توجه به قرآن و آموزه‌های دینی و همچنین اشتغال به کار زندانیان در مراکز مهارت آموزی و کارگاه‌های اشتغال بسیار خرسند شده و جای بسی تقدیر است.

وی نحوه اقدامات اصلاحی و تربیتی در سطح زندان‌های استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بازرسی کل استان از تمام ظرفیت‌های خود برای مرتفع نمودن مشکلات زندان‌ها در جلسات مختلف استانی کمک و مساعدت خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.