سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ادبیات عاشورایی شاخص هستند

سرپرست اداره کل انتشارات کانون گفت: ادبیات عاشورای معمولا نوستالژیک هستند و تولید محتوا کردن این چنینی یک نوع کار شاخص است.

حمد دینی سرپرست اداره کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  گفت: در خصوص کتاب‌های کانون اسال یک مجموعه شعر داشتیم که مربوط به ایام ماه محرم و صفر است. احتمالا در ایام باقی مانده محرم و ماه صفر یک پویش برگزار کنیم اما تعریف جدیدی که یک مورد شاخص باشد نداشته‌ایم اما مجموعه‌های قدیممان را به صورت جدید مجددا چاپ کرده‌ام.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که بگویم کارهایی از آقایان مسلم ناصری، ملا محمدی، شاه آبادی که قابلیت چاپ مجدد را داشتند چاپ کردیم.

وی در پاسخ به اینکه چقدر چاپ اشعار و کتاب با مضمون واقعه عاشورا، کربلا و روایت‌های این ظلم اهمیت دارد تا در جامعه بیان شود گفت: طبق پیشینه‌ای که ادبیات عاشورایی دارد، به عنوان یک ادبیات شاخص مطرح می‌شود؛ ادبیاتی که  ذیل مسائل فرهنگی، اجتماعی و برخورد با ظالم و مقابله کردن با ظلم و امر معروف و نهی از منکر و واژه‌هایی که قالبا می‌توان در دهه ۶۰ هجری آن ها را یافت، ادبیاتی هستند که معمولا نوستالژیک هستند و تولید محتویات کردن این چنینی یک نوع کار شاخص است و از همین رو می‌توان این موارد را به بچه‌ها القاء کرد که تولید اینگونه ادبیات مختص به کودک و نوجوان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دو الی سه کار هستند که عنوان دقیق کتاب صوتی تنشه لبان است که قصد داریم این اثر را به اربعین برسانیم و برای پیاده روی داشته باشیم و ان‌شاءالله آن را برای پیاده روی ارائه خواهیم داد.

دینی در پایان سخنان خود گفت: درباره قضیه عاشورا و کودکان عاشورایی یک سری کار گروه راه انداخته‌ایم که شاید پس از چکش خواری یک الی دو سال محصول تولید خواهیم کرد.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.