سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۴۱۰ باب استخر ذخیره آب در همدان

مدیر جهاد کشاورزی همدان گفت: ۴۱۰ باب استخر ذخیره آب با حجم ۶۵ هزار مترمکعب در این شهرستان ساخته شده است.

رحمان ایرانپور با اشاره به اینکه ساخت استخر نیاز به مجوز دارد که این مجوز از سوی جهاد کشاورزی صادر می‌شود گفت: ۱۵ باب استخر ذخیره آب در همدان سال گذشته با حجم یک‌هزار و ۷۰۰ مترمکعب ساخته شده است.

او در ادامه با اشاره به ضرورت فنس‌کشی و نصب تابلو‌های هشدار دهنده در اطراف استخر‌های کشاورزی گفت: برای هر استخر باید فنس‌کشی به ارتفاع ۲ متر و نصب تابلو‌های هشدار دهنده در هر چهار سمت رعایت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه برخی استخر‌های ذخیره آب کشاورزی غیر مجاز ساخته می‌شوند گفت: برخی افراد بدون رعایت هیچ گونه استانداردی اقدام به ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می‌کنند که در چنین وضعیتی مالکان استخر‌ها در صورت غرق شدن افراد مقصر محسوب شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

ایرانپور با تاکید بر اینکه ساخت استخر‌های ذخیره آب در ابتدای مسیر خروج آب قنوات، چشمه‌ها و چاه‌ها، اقدام موثری در جمع آوری آب است گفت این مهم کاهش مدت زمان و مدیریت آبیاری و میزان هدر رفت آب را به حداقل می‌رساند.

او گفت: خشکسالی‌ها و تغییرات آب و هوایی دسترسی به آب را محدود کرده از همین رو استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، به کشاورزان کمک می‌کند تا در برابر این چالش‌ها مقاوم باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: اگرچه استخر‌های ذخیره آب با توجه به بحران کم آبی در همدان، مدیریت توزیع و مصرف آب در سطح باغ‌ها و مزارع و جلوگیری از هدر رفت در مسیر‌های انتقال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

ایرانپور استفاده بهینه منابع آبی و مدیریت مصرف آن، امکان اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار برای بهره‌برداران با حقابه‌های مختلف، توسعه پایدار کشاورزی، ارتقای ضریب امنیت غذایی و افزایش عملکرد محصولات با تامین حجم آب مورد نیاز گیاه در شرایط بحرانی را از مهمترین اهداف ساخت استخر‌های ذخیره آب عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.