سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۷۴ هزارتنی جذب مواد خام صنایع کشاورزی در استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: براساس اقدامات صورت گرفته در سه ماه نخست امسال، ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۱۸ تن افزایش یافته است.

جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: براساس هدف گذاری‌های انجام شده با محوریت "جهش تولید با مشارکت مردم" تاکنون ۲۴ درصد شاخص‌های عملکردی این بخش محقق شده است. 

به گفته او، ۲۷ عنوان شاخص در زیربخش‌های مختلف تولیدات دامی، گیاهی، آب و خاک و ... نعریف شده است که براساس آن، فعالیت‌های سازمان هر ۳ ماه مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرد.

برادری با اشاره به  تولید  ۱۳ هزار و ۷۱۰  تن گوشت قرمز در سه ماهه نخست سال گفت: در سه ماه نخست امسال ۴۲۰ هزارتن شیرخام، حدود ۸ هزارتن گوشت مرغ و بالغ بر ۲۵ هزار و ۱۵۰ تن تخم مرغ در استان تهران تولید شده است.

او ادامه داد: در بخش تولیدات گیاهی  ۷۰۴ هزارتن محصولات زراعی و ۵۸ هزارتن محصولات باغی تولید شد؛ همچنین سطح گلخانه‌های استان به میزان ۱۹ هکتار توسعه یافت و ۲۱۱۱ هکتار از باغات نیز اصلاح و بازسازی شد.

 برادری میزان مبارزه با علف‌های هرز گندم و جو در مزارع استان را ۵۹ هزارهکتار و دیده بانی ملخ‌های بومی را ۲۸ هزارهکتار عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ درصد اهداف سالانه تعریف شده در این حوزه محقق شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از تولید ۱۱ هزار و ۷۵۰ قطعه ماهیان زینتی و ۱۳۲۹ تن ماهیان پرورشی در این مدت در استان تهران خبر داد.

او گفت: با اقدامات صورت گرفته، ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۱۸ تن افزایش یافته که تحقق ۷۴ درصدی این بخش را نسبت به هدف سالانه تنها در سه سال شاهدیم.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.