سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای بازچرخانی آب در شبکه مغان

مدیر منابع آب مغان گفت: برای بازچرخانی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در پایین دست شبکه مغان ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

سیدعباس مینایی با بیان اینکه اصلاح و بازسازی ابنیه و تاسیسات شبکه مغان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است، گفت: با مدیریت جهادی می‌توان رضایت مردم و بهره‌برداران را تامین کرد.
مدیر منابع آب مغان آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری و نوبت‌بندی کانال‌های آبیاری را از جمله راهکار‌های مدیریت آب در منطقه مغان اعلام کرد و افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود به جای آبیاری غرقابی، از آبیاری مدرن و قطره‌ای استفاده شود.
او با اشاره به رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌های شمال استان اظهار کرد: با هدف حفظ حریم رودخانه‌ها به منظور اقدام پیشگیرانه در ارتباط با حوادث احتمالی از جمله سیلاب و آبگرفتگی رودخانه‌ها در یک سال اخیر ۲۷ هکتار از اراضی رودخانه‌های ارس و دره رود در شهرستان‌های شمال استان آزادسازی شده است.
مینایی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی شهرستان‌های شمال استان و دستورات ویژه دادستان‌ها و همکاری مرزبانی و نیروی انتظامی شهرستان‌ها تصرفات غیرمجاز بستر و حریم در رودخانه شهرستان‌های شمال استان به‌ویژه رودخانه‌های دره‌رود و ارس در حال آزادسازی است.
مدیر منابع آب مغان اهداف دیگر این اقدامات را حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها و زهکش‌ها و سایر تاسیسات، تجهیزات و صیانت از حقوق بیت‌المال و حفظ جان و مال مردم ذکر کرد.
مینایی افزود: با توجه به فرابخشی بودن موضوع حفاظت و مدیریت رودخانه‌ها، رسیدن به نقطه مطلوب در سطح منطقه مستلزم تعامل مناسب سایر دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط است که انتظار می‌رود با تقویت این روابط درکنار اقدامات شرکت آب منطقه‌ای و امور منابع آب مغان ظرفیتی فراهم شود تا بتوان به بهترین نحو از رودخانه‌ها حفاظت کرد.
او درباره مشکلات آزادسازی رودخانه‌های شهرستان‌های شمال استان گفت: از جمله چالش‌هایی که وجود دارد موضوع هزینه‌های سنگین آزادسازی و مباحث اجتماعی، اقتصادی و حقوقی است، اما با همکاری که با حضور دستگاه‌های قضایی و مرزبانی در این زمینه‌ها بحث و بررسی شده و راهکاری‌های لازم برای اجرای آن در دست بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.
مدیر منابع آب مغان درباره تاثیر آزادسازی رودخانه‌های شهرستان‌های شمال استان بیان کرد: این حرکت علاوه بر اینکه باعث آزادسازی بستر رودخانه می‌شود، عبور ایمن جریان سیل را در فصل بارش در پی داشته و از خسارت‌های مالی و جانی ناشی از طغیان سیل در اطراف رودخانه جلوگیری می‌کند.
مینایی گفت: همچنین به دنبال اجرای این طرح شرایطی برای ایجاد تفرجگاه‌ها، مسیر‌ها و محیط‌هایی که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند، فراهم می‌شود.
او اظهار کرد: حفظ حریم رودخانه‌ها یک اقدام پیشگیرانه در ارتباط با حوادث احتمالی از جمله سیلاب و آبگرفتگی رودخانه‌ها است که نهایتا باعث حفظ و تحکیم منابع طبیعی و پیشگیری از آلودگی آب رودخانه‌ها و حفظ اکوسیستم‌های حاشیه رودخانه خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.