سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی به ۱۱۵ هزارهکتار رسید

مدیرمبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در سطح ۱۱۵ هزارهکتار مبارزه علیه انواع ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در سطح ۱۱۵ هزارهکتار مبارزه علیه انواع ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در مراحل پایانی مبارزه علیه ملخ‌های بومی قرار داریم، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که مبارزه هفته آینده به اتمام برسد و حداکثر سطح مبارزه به ۱۲۰ هزارهکتار برسد. اکنون مبارزه در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حال انجام است.

معین ادامه داد: مجموع مبارزه علیه ملخ‌های بومی در استان تهران ۴ هزار و ۵۰۰ هزارهکتار بوده است که بخشی از این سطح مبارزه مربوط به ملخ‌های مراکشی و بخشی ملخ‌های شاخک بلند است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه خسارتی از حیث ملخ‌های بومی به کشور نداشتیم، گفت: طبق آمار ۷۰ تا ۷۵ درصد مبارزه ملخ‌های بومی علیه ملخ‌های مراکشی  و مابقی دیگر انواع ملخ است.

او درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور احتمال حمله ۵۰ تا ۶۰ درصدی ملخ‌های صحرایی وجود دارد که با وقوع سیکلون در مرداد و شهریور، احتمال حمله ملخ به ۸۰ درصد و حتی بیشتر می‌رسد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.