سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آقای عارف محل اجماع تجربه، تخصص و چهره‌ای بی حاشیه است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره انتخاب آقای محمدرضا عارف به سمت معاون اولی دولت چهاردهم نکاتی را بیان کرد.

محمدصادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره انتخاب آقای محمدرضا عارف به سمت معاون اولی دولت چهاردهم بیان کرد: شاه بیت سخنان آقای پزشکیان از بدو ورود به رقابت‌های انتخاباتی این بود که باید کشور را توسط متخصصان، کارشناسان و نخبگان علمی هر حوزه مدیریت کرد و از ارائه مباحث بدون پشتوانه علمی خودداری کرد. به همین دلیل هم درباره اولین انتخاب آقای پزشکیان معتقدم که آقای عارف محل اجماع تجربه، تخصص، علم و پژوهش و از سوی دیگر هوش علمی است.

وی ادامه داد: تصور من این است که با معرفی آقای عارف به عنوان معاون اول افق پیش روی گزینه‌های بعدی باز شد و سطح انتظارات تایید شد. اگر معاون اول یک چهره مجرب، علمی و با پشتوانه اجرایی است و با یک هوش علمی بالا باید کار کند در حوزه‌های دیگر هم باید چنین گزینه‌هایی را جستجو کرد به ویژه حوزه‌های تخصصی‌تر. برخی از حوزه‌ها مانند مدیریت صنعت نفت، مدیریت برق و انرژی  و مدیریت‌های مشابه اینها حتما باید علم، تخصص و تسلط به منابع روز و فناورانه از شاخص‌های مدیران باشد. آنچه بسیار مهم است و تعهد آقای پزشکیان به وعده‌های خود را بازگو میکند این است که از چهره‌ای برای مدیریت عالی دولت استفاده کرد که یک چهره بی حاشیه و تنش زدا در مناسبات فرهنگی، علمی و سیاسی خواهد بود. آقای عارف در بین کارآزموده‌ها و چهره‌های مجرب جا افتاده و مرد وثوق اکثریت قرار دارد.

جوادی حصار با اشاره به شاخص افراد کابینه نیز افزود: قطعا کابینه باید رنگ و بوی اصلاح طلبی داشته باشد؛ زیرا دو جریان و دو گفتمان اصولگرایی تند و اصلاح طلبی میانه در انتخابات با هم رقابت کردند که جریان اصلاح طلب میانه رو از حمایت همه نحله‌های اصلاح طلبی برخوردار بوده است و قرار بر این نیست که آقای رئیس جمهور دولت را از کارکرد اصلی خودش که مبارزه با همان چیزی است که آن را منشا بحران میدانست استفاده کند. هسته مرکزی فکری که آقای پزشکیان کمر بست که آن را از عرصه خارج کند نباید به اشکال مختلف به عرصه تصمیم سازی کشور بازگردد. اما اینکه نیرو‌هایی از جبهه اصولگرایان بگویند که مشی اصولگرایی افراطی را نمیپیذیریم و روش اعتدالی اصلاحات را دنبال میکنیم حتما باید از این افراد در بدنه اجرایی کشور استفاد کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ملت بدی از عارف ندیدند قبول دارند
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
این معدنه اقای عارف