سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صلح اوکراین، محور رایزنی‌های وزرای خارجه هند و آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن در دیدار با وزیر امور خارجه هند بر اهمیت «صلح عادلانه و پایدار» برای اوکراین تاکید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن در دیدار با وزیر امور خارجه هند بر اهمیت «صلح عادلانه و پایدار» برای اوکراین تاکید کرد.

این گفتگو بین آنتونی بلینکن و سوبرهمانیام جایشانکار، وزرای خارجه آمریکا و هند در حالی انجام شد که بر اساس گزارش‌ها، نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حال برنامه‌ریزی برای سفر به اوکراین است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های مختلف هند در روز‌های اخیر گزارش داده‌اند که مودی احتمالا در ماه اوت به اوکراین سفر خواهد کرد که اولین سفر او به این کشور از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ خواهد بود و تنها چند هفته پس از دیدار وی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو انجام می‌شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از سفر مودی به روسیه ابراز ناخرسندی و ناامیدی کرده بود.

در حالی که کشور‌های غربی پس از حمله به اوکراین، مسکو را تحریم کردند، کشور‌های دوست روسیه مانند هند و چین به تجارت خود ادامه دادند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای در مورد دیدار بین بلینکن و جایشانکار اعلام کرد: «بلینکن بر اهمیت تحقق صلح عادلانه و پایدار برای اوکراین مطابق با منشور سازمان ملل تاکید کرد.»

پست‌های رسانه‌های اجتماعی از سوی وزرای خارجه هند و آمریکا نیز به ملاقات آنها اشاره کرد، اما به طور خاص به اوکراین اشاره نداشته است.

هند از انتقاد مستقیم روسیه به دلیل حمله به اوکراین خودداری کرده و در عین حال از ۲ کشور خواسته است تا درگیری خود را از طریق گفتگو و دیپلماسی حل کنند.

دهلی‌نو با اشاره به روابط دیرینه خود با روسیه و نیاز‌های اقتصادی خودش، از زمان حمله به روسیه در برابر فشار غرب برای فاصله گرفتن از مسکو مقاومت کرده است.

در سال‌های اخیر، واشنگتن به دنبال بهبود روابط با دهلی‌نو بوده، زیرا به طور فزاینده‌ای به هند به‌عنوان وزنه تعادلی بالقوه در مقابل چین در حال رشد نگاه می‌کند. با این حال، در حالی که مودی در سفر به روسیه به سر می‌برد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد نگرانی‌هایی را با هند در مورد روابط این کشور با روسیه مطرح کرده است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.