سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار فراخوان جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت در شهرستان اردل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت در شهرستان اردل منتشر شد.

پیام احمدی اظهار داشت: ارتقا، پاسداشت و حفظ ادبیات قومی، ارائه شایستگی‌های حوزه اندیشه شعر لری و توان این شعر در راستای به‌روز کردن و بازآفرینی مضامین نو، بهره‌گیری از ادبیات در ایجاد وفاق و همدلی با موضوعات وحدت‌آفرین قومی و در راستای تقویت وحدت ملی، ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و معرفی و تشویق چهره‌های جوان از جمله اهداف برگزاری این رویداد ادبی است.

وی افزود: چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمداربیت اردل در دو بخش موضوعی و در دو رده سنی به صورت رقابتی و با تمرکز بر گویش لری برگزار می‌شود

احمدی تصریح کرد: آثار شاعران استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرزدراین جشنواره ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی شاعران آزاد است، گفت: تنها آثار سروده شده به گویش لری در جشنواره پذیرفته می‌شود و هر شاعر می‌تواند تنها با ارسال سه اثر به دبیرخانه این جشنواره در یکی از دو بخش جشنواره شرکت کند. 

احمدی ادامه داد: تمدار بیت نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.