سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناوگان امدادی هلال‌احمر به ۱۵۰۰ خودروی جدید مجهز می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ناوگان امدادی هلال احمر تا پایان سال جاری به ۱۵۰۰ خودروی جدید مجهز می‌شود.

 کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در گف و گوی زنده تلوزیونی در برنامه صف اول گفت: در مراسم حج امسال برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد و استطاعت جسمی حجاج بر اساس دستورالعملی که فرهنگستان علوم اعلام کرده بود، بررسی شد.

وی در ادامه بیان کرد: درمانگاه، بیمارستان و حتی در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مطب و درمانگاه داشتیم که به حجاج خدمات‌رسانی می‌کردند.

کولیوند گفت: امکانات خوبی از عربستان سعودی برای ارائه خدمات به زائران حج دریافت کردیم و به وزیر بهداشت عربستان پیشنهاد دادیم که پزشکان ما داوطلبانه اقدام به عمل جراحی در این بیمارستان‌ها داشته باشند و به همین دلیل زائری را نداشتیم که به دلیل نیاز به جراحی نتواند مناسک خود را انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت یه زائران حج امسال ارائه شد و امسال فقط ۳۰ فوتی در حج داشتیم در حالی که سال گذشته ۴۵ فوتی داشتیم.

هلال‌احمر و عملیات حج تمتع در سال جاری

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: برای آموزش به زائران از سکو‌های مختلفی استفاده کردیم تا زائران ما با مهمترین مشکل حج امسال، یعنی گرمازدگی مواجه نشوند. پزشکان به همراه کوله پزشکی مجهز به همراه زائران بودند و حتی در رمی جمرات نیز این پزشکان همراه زائران بودند و در مکاتب ۹ گانه نیز تیم پزشکی هلال‌احمر حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در رمی جمرات برای تمام روسای صلیب سرخ و هلال احمر ارسال شد و مورد توجه آنها هم قرار گرفت. این پیام نشان داد که ما می‌توانیم جلوی ظلم بایستیم. نشر این پیام جزو وظایف اقدامات بشردوستانه ما بود.

کولیوند افزود: در انتقال زائران بیمار که باید برای درمان به کشور اعزام می‌شدند، کمیسیون‌های مختلف تشکیل دادیم تا در اسرع وقت با گروه پزشکی به کشور اعزام شوند و برخی از زائران با وخامت شرایط جسمی و با تشخیص تیم درمان، به همراه تیم پزشکی اعمال خود را انجام دادند.


هلال‌احمر و استفاده از تجربه خانه‌های هلال در نشست بریکس

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال‌احمر در نشست کشور‌های عضو گروه بریکس در مسکو حضور پیدا کرد و ریاست و مدیریت کمیته سلامت و اقدامات بشردوستانه را در این نشست بر عهده گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در این نشست ۴۷ بند مصوب شد که ۱۰ بند آن پیشنهاد هلال احمر ایران بود که در سپتامبر به تصویب روسای جمهور نشست بریکس می‌رسد.

کولیوند با اشاره به اینکه تجربه خانه‌های هلال مورد توجه کشور‌های عضو نشست بریکس قرار گرفت و مقرر شد از این تجربه استفاده شود افزود: مباحث پزشکی، سلامت و اقدامات بشردوستانه؛ محور گفتگو‌ها در نشست بریکس بود.

گفتگو برای تقویت ناوگان بالگردی هلال‌احمر با کمک شرکت روسی در حاشیه نشست بریکس

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در سفر به مسکو با شرکت تولید بالگرد در روسیه هم دیدار‌هایی شد و تفاهمات خوبی بین هلال‌احمر و این شرکت برای نوسازی، تعمیر و نگهداری بالگرد‌های هلال‌احمر صورت گرفت و حتی مقرر شد، بالگرد‌های ما به بالگرد‌های دید در شب مجهز شوند.

وی با تاکید بر اینکه از خطوط اعتباری شرکت روسی برای نوسازی بالگرد‌های ما استفاده خواهد شد ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد یک بالگرد به صورت دوماه رایگان در اختیار ما قرار داده شود تا در ماموریت‌ها از آن استفاده شود. این بالگرد‌ها می‌تواند در آتش‌سوزی جنگل‌ها و سایر اتفاقاتی که در کشور می‌افتد موثر باشد. 

سطح بالای آمادگی هلال‌احمر ایران برای پاسخ به بحران‌ها و حوادث

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در هلال‌احمر با استفاده از آموزش‌های عمومی و تخصصی و همچنین تقویت ناوگان امدادی و تکمیل انبار‌های امدادی و آشنا کردن مردم از طریق خانه‌های هلال با نحوه مواجهه با حوادث و بحران‌های غیر مترقبه، تلاش می‌کنیم در صورت بروز حوادث کمترین مشکلات برای کشور به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه نحوه مواجهه با حوادث در کشور ما و سایر کشور‌ها نشان دهنده انسجام و همدلی ارگان‌های مختلف است. ارگان‌های مختلف در کشور ما در هنگام بروز حوادث در کنار هلال‌احمر قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: هلال‌احمر در پاسخ‌گویی به حوادث، خدمات با سطح بالا را ارائه می‌دهد و باعث افزایش رضایت‌مندی در حوزه داخلی و خارجی شده است.

کمک مردم کشورمان به غزه

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در حوادث مختلف مردم در کنار هلال‌احمر قرار می‌گیرند به عنوان مثال در غزه مردم کشورمان ۱۰ هزار تن اقلام به هلال احمر برای کمک به مردم غزه اهدا کردند.

کولیوند گفت: هلال‌احمر ۹۰ مورد مصادیق نقض حقوق بشر دوستانه در غزه را اعلام کرد که ۸۶ کشور دنیا آن را تایید کردند. اقدامات بشردوستانه برای کمک به مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم.

تقویت ناوگان امدادی به خودرو‌های پیشرفته روز دنیا

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار و تقویت ناوگان امدادی اقدامات زیادی انجام داده‌ایم. از سال ۹۰ تاکنون حتی ۵۰ عدد خودروی نو هم بین جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌ها توزیع نشده بود ولی دو هفته پیش ۹۱۶ خودروی امدادی را به ناوگان امدادی هلال‌احمر الحاق کردیم. این ناوگان با توجه به میزان حادثه‌خیزی، بین استان‌های مختلف توزیع شد.

وی بیان کرد: هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی دیگر تا دی یا بهمن‌ماه به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده خواهد شد.

استفاده از توان دانش بنیان‌ها در هلال احمر

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ربات شناگر و نجات‌یار با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده شده است که می‌تواند مغروقین را نجات دهد.

وی بیان کرد: یک مرکز هوشمند تحلیل داده را راه‌اندازی کردیم که تمام فعالیت‌های هلال‌احمر در حوادث مختلف را در سراسر کشور مدیریت و راهبری می‌کنیم تا به این وسیله راهبری عملیات‌های ما هوشمند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: کار‌های تحقیقاتی و عملی و پژوهشی در هلال‌احمر برای تولید گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی و همچنین تولید اعضای مصنوعی بدن انسان انجام شده است.

وی ادامه داد: تولید چادر‌های امدادی متناسب با اقلیم‌های مختلف را شروع کرده‌ایم که صلیب سرخ جهانی هم خواستار خرید این چادر‌ها است.

هلال‌احمر و عملیات بزرگ امدادی و درمانی در اربعین حسینی

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در اربعین حسینی در داخل کشور، معین وزارت بهداشت برای ارائه خدمات امدادی هستیم و با تمام ظرفیت در تمام مرز‌ها خدمات رسانی می‌کنیم و کلینیک‌های سیار و یا بیمارستان‌های ۵۰ تا ۱۰۰ تخته راه‌اندازی کرده‌ایم تا پزشکان داوطلب ما به زائران خدمات‌رسانی کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: کنگره بین المللی امداد و نجات و سلامت در اربعین را نیز آخر این هفته با حضور کشور‌های خارجی مسلمان و شیعه برگزار می‌کنیم تا تجارب ایران در مدیریت تجمعات انبوه در اختیار سایر کشور‌ها قرار بگیرد.

کولیوند گفت: در خارج از کشور نیز مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ارائه خدمات درمانی به زائران را بر عهده دارد و با تمام ارگان‌های اجرایی هماهنگی برای ارائه خدمات بهتر انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.