سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه بلژیک، فرانسه، نروژ و دانمارک به شهروندان خود برای ترک لبنان

در پی حمله موشکی به زمین فوتبال در مجدل شمس، کشور‌های بلژیک، فرانسه، نروژ و دانمارک از شهروندان خود خواستند هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند.

به گزارش بامداد دوشنبه تارنمای خبری ایلکا، حادثه حمله موشکی به مجدل شمس تنش‌های منطقه‌ای را تشدید کرده و واکنش‌های شدید دولت‌های اروپایی را در پی داشته است.

وزارت خارجه فدرال بلژیک که پیشتر شهروندان این کشور را از هرگونه سفر به رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی و لبنان منع کرده بود، در سایت خود اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر در منطقه، در پی اصابت موشک به زمین فوتبال در مجدل شمس، از شهروندان بلژیکی دعوت می‌شود هرچه سریع‌تر به ترک لبنان اقدام کنند.

در همین حال وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه، افزود: پاریس ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه و تاکید بر لزوم پرهیز از تشدید تنش‌های نظامی، توصیه خود به شهروندان فرانسوی برای اجتناب از سفر به لبنان، (رژیم) اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی را تکرار کرده و خواستار ترک لبنان از سوی شهروندان فرانسوی است.

وزارت خارجه نروژ نیز با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند. در این بیانیه آمده است: ما به شدت حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و همه طرف‌ها باید هر کار ممکن برای محافظت از جان غیرنظامیان را مطابق با قوانین بشردوستانه انجام دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از تمام شهروندان نروژ می‌خواهیم که در اسرع وقت لبنان را ترک کنند.

در همین ارتباط وزارت خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه، اعلام کرد: با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه به تمام شهروندان دانمارک توصیه می‌شود نسبت به ترک لبنان اقدام کنند.

به نوشته تارنمای خبری ایلکا، این توصیه‌های هماهنگ در بحبوحه خشونت و بی‌ثباتی فزاینده در منطقه صورت می‌گیرد و کشور‌های اروپایی به دنبال تضمین امنیت اتباع خود هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.