سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: پوتین مشتاق دیدار با پزشکیان است

سخنگوی کرملین تاکید کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مشتاق دیدار با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران است.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه رئیس جمهور جدید اسلامی ایران پیشتر از سوی روسیه برای شرکت در اجلاس سران بریکس در کازان دعوت شده است، تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مشتاق دیدار با مسعود پزشکیان است.

به گزارش بامداد دوشنبه روزنامه ایزوستیا، پسکوف با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از اعضای جدید سازمان بریکس پیش از این برای شرکت در نشست سران که قرار است ماه اکتبر در کازان روسیه برگزار شود دعوت شده بوده است، گفت: ما امیدواریم رئیس جمهور جدید ایران به این اجلاس بیاید چرا که از دیدن او خوشحال خواهیم شد و پوتین در حال آماده شدن برای دیدار با پزشکیان در نشست سران بریکس است.

به نوشته روزنامه ایزوستیا، رئیس جمهور روسیه روز ۸ جولای (۱۸ تیر) در یک گفت وگوی تلفنی پیروزی همتای ایرانی خود در انتخابات را به وی تبریک گفته بود.پزشکیان نیز در این تماس تلفنی آمادگی خود برای امضای پیش‌نویس همکاری‌های راهبردی میان تهران و مسکو را در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان به همتای روسی خود اعلام کرده بود.

ایران در اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۲ دی ۱۴۰۲) به عضویت کامل انجمن بریکس درآمده است.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیش از این گزارش داده بود: ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران درباره توسعه مناسبات تهران – مسکو گفتگو کرد.

پوتین که پیش از این نیز با ارسال پیام تبریکی، انتخاب پزشکیان به ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفته بود، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در این تماس تلفنی نیز مجددا این پیروزی را به وی تبریک گفت.رئیس‌جمهور روسیه همچنین برای پزشکیان در مسئولیت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

بنا بر این گزارش، طرفین در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط حسن همجواری روسیه و ایران، بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک برای توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.پوتین و پزشکیان همچنین در این گفت وگوی تلفنی درباره برنامه تماس‌های کاری آتی در سال جاری میلادی توافق کردند.

روسیه که در سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد، اول تا سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در شهر کازان (مرکز تاتارستان) میزبان نشست سران این گروه است، گروهی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری میلادی (دی‌ماه ۱۴۰۲) به آن پیوسته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
اکثریت مردم ایرا ن دوست ندارند پوتین و روسیه باز هم ایران را به باتلاق مسایل خود با جهان بکشاند. اما برای تجدید نظر در تقسیم عادلانه دریای خزر و برگرداندن حق ایران چرا.
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
پوتین سه شنبه بیا دوست داریم