سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامه نمازجمعه در ۱۸ شهر و بخش لرستان/۵۸۳ برنامه فرهنگی طراحی شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به اقامه نمازجمعه در ۱۸ شهر و بخش لرستان، از طراحی ۵۸۳ برنامه فرهنگی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز با محوریت ائمه جمعه خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا حقیان اظهار داشت: در استان لرستان ۱۸ امام‌جمعه و پایگاه نمازجمعه داریم.

پیگیری برای ایجاد پایگاه نمازجمعه در شهرهای تازه‌تأسیس

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان و برخی از بخش‌های استان امام‌جمعه دارند، عنوان کرد: در برخی از شهرها و بخش‌های تازه‌تأسیس امام‌جمعه نداریم، باتوجه‌به درخواست مردم این شهرها و بخش‌ها در حال ایجاد و تأسیس پایگاه نمازجمعه هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه اولین شرط برای ایجاد پایگاه نمازجمعه در هر شهر و بخش، معیار جمعیتی است، افزود: دومین شرط، فراهم‌کردن زیرساخت‌ها است.

حجت‌الاسلام حقیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این زیرساخت‌ها باید با همکاری مردم و مسئولان فراهم شوند، بیان داشت: رایزنی‌های مختلفی دراین‌رابطه صورت‌گرفته و امیدواریم با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان در آینده نزدیک شاهد ایجاد و تأسیس پایگاه نمازجمعه در شهرها و بخش‌های تازه‌تأسیس باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظایف امام‌جمعه زیاد و گسترده هستند، تصریح کرد: پاسخگویی به مراجعات مردمی یکی از این وظایف است، به طور میانگین روزانه ۷۰۰ نفر به دفاتر ائمه جمعه مراجعه می‌کنند.

طراحی ۵۸۳ برنامه فرهنگی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان میانگین تماس‌های تلفنی مردم با دفاتر ائمه جمعه استان را ۳۵ مورد عنوان کرد و گفت: راهبری و مدیریت مساجد یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه به‌حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام حقیان با اشاره به ایجاد قرارگاه راهبری و مدیریت مساجد در استان و برگزاری ماهانه جلسات آن، افزود: در مرکز استان ریاست این قرارگاه بر عهده نماینده ولی‌فقیه در لرستان و در شهرستان‌ها نیز بر عهده ائمه جمعه است.

وی، مدیریت و راهبری مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و سیاسی را یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه برشمرد و عنوان کرد: راهبری و مدیریت شوراها، ستادها و کمیته‌های بر اساس اسناد بالادستی از دیگر وظایف ائمه جمعه است، ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، شورای فرهنگ عمومی و… از جمله آنها است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان در ادامه مسئولیت حوزه‌های علمیه برادران و ریاست هیئت‌امنای حوزه‌های علمیه خواهران یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب الگوی اعتلای ایمانی و انقلابی شهر یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه به‌حساب می‌آید، در این راستا باید در شهرستان یک کمیته اندیشه‌ورز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام حقیان، بیان داشت: ۵۸۳ برنامه فرهنگی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز با محوریت ائمه جمعه در استان طراحی شده است.

منبع: مهر

برچسب ها: ائمه جمعه ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.