سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

مرور مهمترین وعده‌های آقای رئیس‌جمهور به مردم/ اولویت‌های دولت چهاردهم چیست؟

در این گزارش به مهمترین اولویتهای دولت چهاردهم می‌پردازیم.

مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوای مقننه و قضاییه، مسئولان کشوری و لشکری و همچنین برخی از سفرا و مقامات کشورهای خارجی برگزار شد و او برای مدت چهار سال رئیس جمهور مردم ایران خواهد بود.

تعهد می‌دهم‌ جز انصاف و عدالت راه دیگری نروم

پزشکیان روز گذشته پس از دریافت حکم تنفیذ خود از رهبر معظم انقلاب گفت: بارها گفته‌ام، در سلامت، شغل، جایگاه و تقسیم منابع، مراعات انصاف جز اصولی است که باید به آن پایبند باشیم. به مردم و رهبری تعهد می‌کنم که برای مردم جز انصاف و عدالت راهی دیگر را نروم. قول می‌دهم که با تمام وجودمان به این مردم خدمت کنم، قول می‌دهم که در راه شهیدان و کسانی که در راه مملکت جان خود را فدا کردند، تا پای جای بایستم. بازگشت کشور به جایگاه واقعی خود و عزت و افتخار، جز با وحدت و قانونگرایی امکانپذیر نیست.

پزشکیان همچنین افزود: خاک پای ملت ایران هستم و تلاش می‌کنم فرزند خلفی برای این ملت باشم. از رهبر انقلاب و ملت شریف ایران که خالق فرصت های نو برای سربلندی ایران هستند می خواهم مرا یاری کنند که بتوانم بخشی از نگرانی مردم را برای ایران کم کنم. من شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

از رفع فیلترینگ  و تحریمها تا ارتقای ارزش پول ملی

رئیس جمهور کشورمان همچنین در ایام انتخابات وعده های مهمی به مردم دادند که به مناسبت آغاز به کار دولت چهاردهم برخی از مهم ترین آنها را در این گزارش مرور خواهیم کرد.

مسعود پزشکیان در ایام رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرده بود که در آموزش و بهداشت باور دارم باید همه از امکانات برابر و عادلانه برخوردار باشند. زنان و دختران ایرانی و مطالبه های به حق آنان را برای ایران سرمایه و فرصتی نو می دانم. شما با رای خود به خواست تغییر و رفع تبعیض، می توانید این فرصت را زنانه تر و تاثیرگذارتر کنید.

او همچنین با بیان این که همیشه طرف مردم خواهم بود، گفت: برای بهبود وضعیت معیشت مردم می‌کوشم. عزت را به مردم ایران بازخواهم گرداند؛ در مقابل فقر و تبعیض می ایستم و مهمتر از همه دروغ نخواهم گفت.

رئیس جمهور کشورمان همچنین متذکر شد: واردات خودرو را آزاد می کنم. در مقابل فیلترینگ می ایستم. برای رفع تحریم و حل مشکلFATF با حفظ عزت ملی می کوشم. بالارفتن ارزش پول و پاسپورت ایرانی را عزت مردم می دانم و برایش می کوشم و در مقابل تورم، فقر و تبعیض می ایستم.

مهمترین اولویتهای دولت چهاردهم چیست؟

رهبر معظم انقلاب در سخنان روز گذشته حل مسائل اقتصادی مردم را مهمترین اولویت دولت چهاردهم دانستند. رئیس جمهور کشورمان نیز پس از مراسم تنفیذ، در پاسخ به این پرسش که اولویت شما در دولت چهاردهم چیست؟ گفت:  آن‌چه که باید پیگیری کرد، وضعیت اقتصادی و پشتیبانی از تولید داخلی است.

وی ادامه داد: در نهایت، سفره‌های مردم را برای حل مشکلاتشان تقویت می‌کنیم. تلاش می‌کنیم آن نیتی را که مقام معظم رهبری دارند در عمل پیاده کنیم.

مردم باید بهبود وضعیت اقتصادی را در سفره های خود احساس کنند/ شکاف بین فقیر و غنی کم شود

در همین رابطه غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب باید معیشت مردم خصوصا دهک‌های پایین جامعه را اولویت خود بداند البته طی سه سال دولت شهید رئیسی قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شد اما نیازمند آن هستیم که این اقدامات ادامه پیدا کند و تقویت شود و باید کاری کنیم که دغدغه معیشت مردم از بین برود و تاثیر مثبت را در سفره‌های خود احساس کنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: معتقدم باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد که منجر به از بین رفتن و کاهش شکاف درآمد میان فقیر و غنی شود همچنین با توجه به شعار سال باید به حوزه هایی که ظرفیت جهش تولید دارند توجه شود.

وی متذکر شد: دست یافتن به نرخ رشد ۸ درصد اقتصادی که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن تاکید شده است نیازمند در اولویت قرار دادن مسائلی همچون حوزه انرژی است که ظرفیت بیشتری برای جهش تولید کشور دارند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: مصرف انرژی در کشور ما بسیار زیاد است و باید کنترل شود همچنین استفاده از مخازن مشترک میان ایران و همسایگان باید در اولویت قرار گیرد و از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در آن استفاده شود.

لزوم توجه به اشتغال جوانان و توسعه تجارت خارجی/ بدون امتیاز دهی با کشورهای جهان تعامل کنیم 

همچنین عليرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های دولت چهاردهم اظهار کرد: دولت باید در حوزه معیشت مردم گام‌های بلندی بردارد و در مناظرات نیز مشخص بود که آقای پزشکیان درباره این موضوع دغدغه‌های بسیاری دارد که انشاالله با کمک مجلس و دستگاه‌های دیگر به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیازمند تصمیم‌گیری‌های مهمی هستیم؛ همچنین با توجه به اینکه امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام دارد، دولت باید بر ظرفیت‌هایی که منجر به افزایش تولید می‌شوند نیز تمرکز کند.

سلیمی تصریح کرد : دولت شهید رئیسی گام‌های مناسبی در راستای تجارت و سرمایه گذاری خارجی برداشته که لازم است این امر در دولت آتی تقویت شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: متاسفانه برنامه‌های توسعه قبلی به درستی اجرا نشد و دولت آینده باید در اجرای احکام برنامه هفتم توسعه گام‌های جدی بردارد و برای آن برنامه‌ریزی کند و پیشنهاد می‌کنم که رئیس جمهور آینده کمیته‌ای برای رصد اجرایی سازی برنامه توسعه شکل دهد.

وی ادمه داد: لازم است تا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های صحیحی برای تک رقمی کردن نرخ تورم فراهم شود. همچنین مسئله بالا بردن و تقویت ارزش پول ملی یکی از دغدغه‌های مهمی است که باید به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

سلیمی افزود: دولت آینده باید زمان خانه‌دار شدن مردم را کوتاه کند، چرا که جوانان نمی‌توانند سالیان زیادی را منتظر خرید یک سرپناه باقی بمانند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در سیاست خارجی باید عزت ملی مبنای کار قرار بگیرد، تاکید کرد: ما باید بدون آنکه به طرفین امتیاز بیش از حد بدهیم بتوانیم با کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.

رئیس جمهور منتخب برای رفع تحریمها بکوشد/ پزشکیان همانند شهید رئیسی از نزدیک مشکلات مردم را لمس کند

در ادامه قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم و رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: به آقای پزشکیان پیشنهاد می‌کنم که از سه جریان جناحی کشور در کابینه خود استفاده کند تا دولت وحدت و آشتی ملی شکل بگیرد چرا که در این برهه زمان نیاز به وحدت و همدلی بیشتری داریم.

وی افزود: مشکلات معیشتی و تورم دامنگیر مردم کشور شده است رئیس جمهور منتخب باید برای حل این مسائل حداکثر توان خود را به کار بگیرد.

حشمتیان متذکر شد: یکی از مسائل مهم و کلیدی که باید در دستور کار دولت آینده قرار بگیرد حفظ و ارتقاء ارزش پول ملی در جهان است؛ همچنین رئیس جمهور آینده باید به شیوه‌ای عزتمندانه در راه رفع تحریم‌ها بکوشد چرا که ما تا ابد نمی‌توانیم با کشورهای دنیا چالش داشته باشیم. به جزء رژیم صهیونیستی که جزو خط قرمز ما است باید به مرور روابط خود را با همه کشورها به شیوه اصولی ارتقا دهیم.

رئیس خانه احزاب متذکر شد: شهید رئیسی از نزدیک با مردم استان‌های مختلف دیدار داشت و به حل مشکلات آنان پرداخت، بنابراین انتظار می‌رود که آقای پزشکیان نیز سبک و سیاق مدیریتی ایشان را به همین شیوه مردمی ادامه دهد همچنین بحث ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان باید در اولویت‌های کاری آقای پزشکیان قرار بگیرد تا آنان به ازدواج ترغیب شوند.

نباید متمرکز به ارتباط با کشورهای غربی باشیم/ باید به ظرفیت کشورهای همسایه توجه شود

همچنین ابراهیم رضایی رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگویی با اشاره به اولویتهای دولت چهاردهم گفت: ما نباید فقط متمرکز به ارتباط با برخی از کشورها مانند اروپایی‌ها باشیم که در مقام عمل با ما یاری نکردند. بدون شک یکی از مواردی که مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به ویژه وزیر پیشنهادی امور خارجه مدنظر قرار خواهد داد، برنامه و آمادگی آن فرد برای تحقق فرامین رهبری است.

وی افزود: قریب به ۱۴ کشور در همسایگی ما هستند که هم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار ارزنده‌ای برای مابقی کشورهای همسایه دارد و هم کشورهای همسایه فرصت‌های بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران اسلامی دارند.

خبرنگار: فاطمه سیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
در کشوری که من جوان، برای یک وام ازدواج باید ماه ها در صف باشم، چه امیدی برای من و آینده می ماند، هر کس هم آمد سر کار فقط وعده داد،
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
زمان روحانی ماشین پراید ۱۴۰ تومن بود و ۲۰۶ قیمتش زیر ۲۰۰ تومن بود ، الان شده ۶۰۰ میلیون
زمان روحانی من ۶ میلیون کرایه مغازه میدادم الان شده ۲۰ میلیون
زمان روحانی شکر ۸ تومن بود الان شده ۶۰ تومن
زمان روحانی روغن حلبی ۶۰ تومن بود الان بالای ۳۰۰ تومنه
زمان روحانی پسته و آجیل ۲۰۰ تومن بود الان شده ۷۰۰ الی ۹۰۰ تومن
اینا نمونه ای از کارنامه دولت قبل بود
پرسنال
۱۱:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
یوتیوب را رفع فیلتر کنین، منبع عظیمی از انواع آموزش هاست. من روش اصولی روشن کردن علف تراش رو از یوتیوب یاد گرفتم.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
یه عده فکر کنم تو سه سال گذشته تو ایران زندگی نمیکردن !
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
رفع فیلترینگ گرهی از مردم باز نمی کند دولت باید اولویتش رفع فقر پیشگیری از تورم ارزش پول ملی را بالا ببرد بداد مردم برسد
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
پول ملی در دولت قبل بی ارزش ترین پول دنیا شد ، و رکورد تورم ۱۵۰ ساله ایران شکوند ،چرا هیچ کس اینو نمیگه ، روحانی در دوره ترامپ بود ۳۰۰ هزار بشکه میفروخت ، دولت قبل در دوره بایدن ۲ میلیون بشکه نفت فروخت ،این حجم از گرانی به وجود آورد
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ایشان در مناظرات از تورم 50 درصد ولی افزایش حقوق 10 درصدی کارمندان هم شکایت کردند. امیدواریم حقوق کارمندان 50 درصد افزایش داشته باشد.
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
کشورجنگزده با ۹۵۰ هزارمیلیاردتومن بدهی با دلار۷۰ تومنی وگوشت ۹۰۰تومنی وتورم ۸۰درصدی وگرانی سرسام اور به پاستور تحویل پزشکیان شد
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سال ۱۴۰۰ ، دلار ۲۷ هزار تومان. شاخص کل بورس هم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. اکنون دلار ۶۰ هزار تومان ولی شاخص کل بورس روی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قفل شده .
H
۱۰:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
مملکت جنگ زده رو آقای روحانی تحویل داد با اون وضع فاجعه بار دکتر ریسی مملکت رو نجات داد راستی بدهی دولت روحانی چقدر بود دولت دکتر ریسی تنها دولت بعد جنگ بود که بدهی دولت قبل خودش رو کمتر کرد کارخانه های تعطیل رو به تولید برگردوند و بریکس شانگهای و واکسن کرونا و فروش ۳۰۰ هزار بشکه رو به ۲۰۰۰۰۰۰بشکه رسوند و.... فقط تو دوسال و ده ماه انشاالله آقای پزشکیان بتونه همین مسیر رو ادامه بده
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
آنهایی که منفی دادند از اقتصاد و بورس چی سرشون میشه؟!!!!!
به والله هیچی . فقط متعصبین جاهل هستند .
Bm20
۱۱:۰۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سلام
خودتی ... ما حواسمون هست .
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
جناب پزشکیان کشورجنگ زده تحویل گرفت
M
۱۰:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
فقط یک اسم حسن روحانی
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
زمان حسن روحانی ماهی بود کیلویی ۲۰ هزار تومان اما امروز یک کیلو ماهی قزل الا کیلویی ۲۴۰ هزار تومان
حسین
۱۱:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
توو این سه سال اجناس چند برابر شد؟؟؟؟؟فروش نفت با قیمت 30 درصد و گرفتن اجناس بنجول از چین چه فایده ای داشت؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
اصلاح طلبها دولت تحویل گرفتن
همین اولش زدن زیر میز

عصر ایران رسانه اصلاح طلب : خزانه ای که دولت ۱۳
تحویل داده کفاف ۲،۳ روز حقوق کارمندان را هم نمیدهذ

خزانه ای که دولت تحویل داده
همه چیزش کامل و پر و لبریزه هست

اینها نیومده خزانه رو صفر اعلام میکنن تا به لفت و لیسشون برسن

مبارک باشه .

مسکن
تولید
بورس
صادرات
واردات
همگی منتظر شگفتی باشید .
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سالی ۴میلیون مسکن
اینترنت پرسرعت
گشت ارشاد مدیران
گشت ارشاد مردمی نداریم
گرانی وتورم ۸۰درصدسومدیریت هست ۲۰درصد تحریم بهبود معیشت مردم و.....
آیا وعده دولت سیزدهم اجرایی شد یا فقط شعارعوام فریبی جهت رای جمع کردن بود؟
دردولت سیزدهم کمرملت را باگرانی وافزایش قیمت دارو وکمبوددارو وشیرخشک خرد شد
حسین
۱۰:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
لطفا وعده های دولت 13 رو هم بگید چی بود و چی شد؟؟!؟ اینم بگید که توو این 3 سال جنس ها چند برابر شد
محسن
۰۹:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سریع رئیس بانک مرکزی وبورس را عوض کن لطفا همچنین رئیس بهزیستی وکمیته امداد باکمال میل صرافی هاو موسسات غیرمجازو خیریه های غیرمجاز را هم ساماندهی کنید.
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سال ۱۴۰۰ ، دلار ۲۷ هزار تومان. شاخص کل بورس هم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. اکنون دلار ۶۰ هزار تومان ولی شاخص کل بورس روی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قفل شده .
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ای وای از این دل ای داد از این دل
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
مگه ریس جمهور قبلی برای رفع تحریم کاری کرد؟
محمدعلی
۰۹:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
رئیسی برای رفع تحریم تلاش کرد ولی بیشتر برای خنثی کردن تحریم تلاش کرد با برقرار کردن رابطه با کشورهای همسایه و قراردادهای شانگاهای و بریکس و ...و کشور را معطل غرب نکرد و از ظرفیت های داخل به نحو احسن استفاده کرد
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
کاری نکرد ؟ اینهمه وفور نعمت و ارزانی را نمی بینید
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
جناب پزشکیان عزیز ، همانند مرحوم رئیسی بورس را یک هفته ای درست کنید .