سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرار گرفتن اصفهان در فهرست شهرهای موسس مجمع شهرداریهای کشورهای عضو بریکس

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: اصفهان در فهرست شهر‌های مؤسس مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس قرار گرفت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به دستاورد‌های نخستین نشست مجمع شهرداران بریکس گفت: مهمترین دستاورد نخستین نشست مجمع شهرداران بریکس این بود که اصفهان در فهرست شهر‌های مؤسس مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس قرار گرفت، زیرا عضویت به‌عنوان شهر مؤسس، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را برای این کلان‌شهر ایجاد می‌کند که در آینده بتواند به‌صورت ریاست گردشی میزبان این اجلاس باشد.

مصطفی دولت‌یار افزود: ریاست بریکس هر سال به عهده یک کشور عضو بریکس است که این ریاست در سال جاری با روسیه و سال آینده با برزیل است، بنابراین اگر ایران در یکی از سال‌ها ریاست بریکس را بر عهده بگیرد، اصفهان می‌تواند میزبان مجمع شهر‌ها و شهرداری‌ها باشد.

وی گفت: ترویج توسعه پایدار شهر‌ها و تضمین رفاه شهروندان هدف اصلی این مجمع است و فرصتی را برای این کلان‌شهر ایجاد می‌کند تا به‌عنوان عضو اصلی از این همکاری‌ها، تبادل تجربیات و انتقال بهترین شیوه‌ها در مدیریت شهری از تجربیات کشور‌های مختلف و شهر‌های مختلف استفاده کند.

دولت‌یار ادامه داد: در حال حاضر وب‌سایت ایجاد و تجربیات ۱۰۴ شهر از ۳۴ کشور را در آن قرار داده شده است و اصفهان نیز می‌تواند تجربیات خود را تدوین کند و در این وب‌سایت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تبادلات گردشگری، فرهنگی و توسعه روابط اقتصادی بین کشور‌ها و شهر‌های عضو بریکس، امتیازاتی را برای اصفهان ایجاد می‌کند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: در تعاملات فرهنگی، ایجاد کتابخانه‌های مشترک نیز پیش‌بینی شد و در این اجلاس از شهرداران تقاضا شده بود برای معرفی شهر و کشور خود با چند کتاب در جلسه حاضر شوند و آنها را به کتابخانه اهدا کنند که در این راستا شهردار اصفهان نیز چند جلد کتاب را اهدا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.