سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقبت‌های پوستی در فصل گرما را جدی بگیرید

متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اشعه یو وی آثار زیان باری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب هنگامی که افراد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند توصیه می‌شود.

 افراد پس از ۶ ماهگی باید از ضد آفتاب استفاده کنند. ضد آفتاب‌های معمولی برای کودکان قابل استفاده نیست و باید فیزیکال باشد.
 
حفاظت فیزیکی مثل کلاه، عینک و لباس‌های آستین بلند برای پوشش بدن نیز موثر است، اما در نواحی‌ای که در معرض آفتاب هستند حتما باید ضد آفتاب استفاده شود. 
 
ماندگاری کرم‌های ضد آفتاب به طور متوسط ۲ الی ۳ ساعت می‌باشد و باید تمدید شود، با توجه به این که پوست افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد، افراد برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست خویش حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند. 
 
اگر افراد الزام به حضور در بیرون از منزل ندارند در ساعات اوج تابش خورشید حدودا ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر از منزل خارج نشوند، از ضد آفتاب‌های با spf بالای ۳۰ استفاده شود 
 
 ۱۵ دقیقه قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید از ضد آفتاب استفاده کنند از ضد آفتاب به میزان کافی یعنی دو انگشت برای کل صورت است استفاده شود 
 
هنگام شنا کردن و ورود به آب باید از ضد‌های مخصوص در آب استفاده شود استفاده از سولار برای پوست به شدت مضر است و در طولانی مدت موجب سرطان پوست می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.