سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت‌های فرهنگی موکب‌ها در ایام اربعین ارزیابی می‌شود

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین گفت: فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای موکب‌ها در ایام اربعین مورد ارزیابی و ارزش گذاری قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام عباس افشار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین در همایش مدیران اجرایی مواکب اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: شعار امسال (کربلا طریق الاقصی) تعیین شده و در کمیته فرهنگی و آموزشی تلاش می‌کنیم این تجمع میلیونی یک دستاورد فرهنگی داشته باشد و یک نفر از موکب را مسئول فرهنگی معرفی کنیم. 

وی افزود: سال‌های قبل بخشی از موکب داران افراد روحانی که معرفی شدند اعزام نشدند و حدود ۱۵۰۰ مبلغ مذهبی در کشور اعزام خواهند شد که امسال با همکاری اوقاف حدود ۶۰ نفر را از استان اعزام می‌کنیم.

افشار گفت: امسال قرار است یک نفر مسئول فرهنگی در هر موکب معرفی شوند و در ارزشیابی مواکب این موضوع لحاظ می‌شود. 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: افراد روحانی که بعنوان هیئت امنا مطرح شده اند می‌توانید معرفی کنید و ما هم کمک فرهنگی می‌کنیم و در وهله اول کلاس توجیهی برای همه افراد داریم. 

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: مسابقات فرهنگی و عکاسی با گوشی تلفن همراه با همکاری ستاد مردمی و مسابقه کتابخوانی با همکاری ستاد نماز و برگزاری نماز جماعت از برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی افزود: هر موکبی که آماده همکاری درحوزه کودک است از حمایت‌های کمیته فرهنگی برخوردار شده و اقلام فرهنگی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

در ادامه احکام شش تن از مسئولان قرارگاه‌های مستقر در مرز ایران و شهر‌های داخل کشور عراق مستقر در طریق، نجف، کربلا، سامرا و طفلان به آنها اعطا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.