سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صهیونیست‌ها به‌دنبال ایجاد جو روانی علیه حزب‌الله هستند

زارعی گفت: صهیونیست‌ها سعی دارند با جو روانی و تبلیغاتی، اصابت موشک به مجدل شمس را به حزب‌الله نسبت دهند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با اصابت موشک به مجدل شمس اظهار کرد: خبر حاکی از آن بود که یک موشک در یک زمین فوتبال اصابت می‌کند و تعدادی در آن جا کشته و زخمی می‌شوند.

وی افزود: خبر‌های اولیه ادعا می‌شد که موشک حزب الله عامل این حادثه بوده، اما تدریجا با آشکار شدن ابعاد این حادثه و مشخص شدن آن که افراد کشته شده در این حادثه از شهروندان جولان و دروزی‌های آن منطقه و اصالتا سوری تبار بودند و شهروند‌های رژیم جعلی صهیونیست نبودند؛ این نکته اول و نکته مهم این ماجرا است.

زارعی افزود: نکته دوم آن است که منطقه‌ای که مورد اصابت قرار گرفته جزو اهداف مورد نظر حزب الله نبوده و طی ۱۰ ماه که از عملیات طوفان الاقصی سپری شده هیچگاه حزب الله مناطق مسکونی و افراد غیرنظامی را مورد هدف قرار نداده و همیشه پایگاه‌های نظامی و حیاتی و استراتژیک صهیونیست‌ها مورد اصابت موشک حزب الله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: حزب الله هم بعد از مشخص شدن این ماجرا، هدف قرار دادن این منطقه را رسما تکذیب کرد. حتی برخی از شبکه‌های خبری صهیونیست‌ها نشان دادند موشک اصابت شده به محل انفجار در منطقه جولان اشغالی، موشکی بوده که برای رصد و رهگیری موشک‌های حزب الله شلیک شده و محاسبات غلط باعث شده موشک به این محل و منطقه اصابت کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: پس از لحظات آغازین این اتفاق نتانیاهو که در آمریکا حضور داشت به سرزمین‌های اشغالی آمد و با مسئولین نظامی خودش تماس گرفت و سعی کرد با ایجاد روانی و تبلیغاتی این حمله را به حزب الله نسبت دهد و آن را دست مایه‌ای برای عملیات علیه حزب الله و لبنان کند و حمله به این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

زارعی اظهار کرد: شرایط نظام بین الملل با توجه به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و معطوف شدن عموم رسانه‌های جمعی به حوادث و رخدادی‌های ورزشی این مسابقات نسبت به گذشته متفاوت است. با سابقه‌ای که ما از اقدمات صهیونیست‌ها می‌شناسیم، همیشه این رژیم سعی کرده با انحراف افکار عمومی به چنین مسائلی مانند رقابت‌های ورزشی شرایط را برای خودش مغتنم بشمارد و اهداف جنایتکارانه خود را علیه طرف‌های مقابل اعمال کند و از همین شرایط اسرائیل به دنبال آن است که با بهانه سازی بخواهد که جبهه جنگ را در مناطق سرزمین‌های اشغالی شمال فلسطین بحرانی‌تر کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: صهیونیستها به دنبال آن هستند آن چیزی که چندین هفته است تحت عنوان آغاز تهاجم گسترده به جنوب لبنان مطرح می‌شود را عملیاتی کنند.

وی گفت: این اشتباه از طرف صهیونیست‌ها بسیار خطرناک خواهد بود. حزب الله بار‌ها هشدار داده که در صورت انجام هر اقدام تجاوزگرانه از طرف صهیونیست‌ها با تمام توان خودش علیه این رژیم وارد عمل می‌شود و اجازه کوچکترین حرکتی را نخواهد داد.

زارعی افزود: رژیمی که در ۱۰ ماه گذشته در نوار غزه و کرانه باختری دچار شکست شده ناکام مانده آن هم در مقابل گروهی که کمترین امکانات را دارد قطعا در برابر توان و قدرت حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی مانند جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ شکست بسیار سنگینی را متحمل خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
آره بی وجدانا همون هفت اکتبر هم خودشون به خودشون حمله کردند تا حماس را بدنام کنند!
جالینوس
۰۸:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
بدجور جواب داده جنگ روانی
فرودگاه بیروت همه در حال فرارن