سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر قطری توهین به حضرت مسیح در المپیک را محکوم کرد

افتتاحیه المپیک پاریس که همراه با توهین به حضرت مسیح بود، انتقادات بسیاری از جمله انتقاد وزیر کشور قطر را برانگیخت.

یک وزیر قطری درباره مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک که توسط فرانسه برگزار شد صحنه‌ای را که توهین به حضرت عیسی مسیح علیه السلام تلقی می‌شد، محکوم کرد و این موضوع را توهین به ادیان دانست.

براساس گزارش القدس العربی، لولوه بنت راشد الخاطر، وزیر دولت قطر در امور بین المللی نحوه ترسیم حضرت عیسی در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را توهین آمیز و نامناسب دانست.

او در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در پلتفرم ایکس منتشر شد، نوشت: به‌عنوان یک مسلمان، شیوه توصیف عیسی مسیح علیه‌السلام را کاملا رد و تقبیح می‌کنم. من با همتایان مسیحی خود که مورد توهین قرار گرفته بودند ابراز همبستگی می‌کنم. 

وزیر کشور قطر گفت: آنچه ما دیدیم کاملا مشمئز کننده است، اما متأسفانه این اولین بار نیست که این نمایش شرم آور مسیح علیه السلام را در برخی رسانه‌ها و تولیدات هنری غربی می‌بینیم. برخی ادعا می‌کنند که از دین مبرا هستند، اما در حقیقت اسیر امیال کنترل نشده خود شده اند.

این وزیر قطری توئیت خود را با یک آیه از قرآن کریم درباره حضرت عیسی به پایان برده و اعلام کرد: درود خدا بر حضرت عیسی بن مریم که کلمه‌ای از کلمات خداوند است.

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در حالی برگزار شد که انتقادات زیادی به برخی از صحنه‌های برگزار شده وارد شد که می‌توان به تمسخر شام آخر مسیح اثر لئناردو داوینچی اشاره کرد. در همین راستا اسقف‌های فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند: این مراسم متأسفانه صحنه‌هایی از تمسخر مسیحیت را به همراه داشت که ما عمیقا نسبت به آن ابراز تاسف می‌کنیم.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
م
۲۲:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
علاوه بر اینکه توهین به مسیح بن مریم ع است پیامبر ابراهیمی که مورد تایید تمامی ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی است و جنبه دین زدایی دارد اما جنبه مهم و اصلی آن اخلاق زدایی و انسانیت زدایی است و باید در مقابل آن واکنش نشان داد وگرنه بی اخلاق ترین وجه جامعه اروپایی عادی سازی شده و بزودی به دیگر ادیان نیز چنین می تازند تا این شکل از انحطاط اخلاقی خود را موجه و عادی کنند.
عجیب سکوت ایران ماست در برابر این مساله مهم
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
مسئولین سیاست خارجی ما کجا هستند؟!باید واکنش جدی و واضح نشون بدهند و شدیدا محکوم کنند وگرنه دود عادی شدن توهین به پیامبران الهی در چشم ما هم رفته و خواهد رفت