سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اربعین حسینی محور شکل گیری تمدن اسلامی است

جانشین ستاد اربعین استان قزوین گفت: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه مولفه‌ای است که باید در ارتباط با موضوع اربعین مورد توجه قرار داد چرا که محور شکل گیری تمدن اسلامی اربعین حسینی است.

عباس کاظمی جانشین ستاد اربعین استان قزوین در همایش مدیران اجرایی مواکب استان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، گفت: قزوین در مسیر پربرکت اربعین حسینی پر افتخار و صاحب تراز است و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم برنامه ریزی‌های مناسبی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت بی نظیر اربعین می‌تواند جامعه و مسیر انقلاب اسلامی را در جهت میل به دستاورد‌های اسلامی کمک کند که در این مسیر از شرق تا غرب کشور جمهوری اسلامی شاهد جمعیت‌های شیفته مردمی هستیم که تمام هستی و وجود خود را در جهت تکریم زایران اربعین به کار می‌گیرند.

کاظمی با بیان اینکه زمانی ذهنیت این بود که فرهنگ اربعین مخصوص عراق است، گفت: امروز تمام کشور‌های دنیا از جمله جمهوری اسلامی در انجام برگزاری اربعین دخیل هستند و فرهنگ‌های متعددی نهایت تلاش خود را برای خدمت گذاری در این راه به کار می‌گیرند.

به گفته این مسئول، موضوع اربعین حال جامعه را متاثر خود کرده و پژوهش‌ها نشان داده که تاثیر اربعین نسبت به شاخصه‌های فرهنگی دیگر بیشتر است، چرا که پرچمی به اهتزاز درآمده که به یک خاک و جغرافیا و فرهنگ مشخص تعلق ندارد، بلکه چراغ هدایتی برای تمام مردم جهان است.

وی با بیان اینکه آثار اربعین باید در احوال فردی و مسئولیت‌های اجتماعی اثرگذار باشد، افزود: اربعین می‌تواند به انجام تغییرات خودسازی و زیست فردی و اجتماعی تمام مردم اثرگذار باشد چرا که امروز در همسایه داری، مردم داری، مسئولیت‌ها و مواجهه با ولی نعمتان خود حسینی رفتار نمی‌کنیم، جامعه به شدت به احوال اربعین احتیاج دارد چرا که تا وقتی مبتنی بر تعالیم اربعین نشویم، امکان بهبود نیست.

کاظمی تاکید کرد: بدون شک جمهوری اسلامی در راه پر عظمت اربعین بیمه خواهد شد و اگر مدیران و خادمان از این فرصت به دست آمده استفاده نکنند دچار مکافات عمل خواهیم شد.

جانشین ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزاری این مراسم انجام خواهیم داد تا فرصت بهتری در اختیار زائران حضرت سیدالشهدا قرار داده شود.

در پایان این مراسم از مسئولان قرارگاه‌های ستاد اربعین استان قزوین تجلیل و تشکر به عمل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.