سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش مدیران اجرایی مواکب اربعین در قزوین

همایش مدیران اجرایی مواکب، ویژه استان قزوین برای برنامه ریزی انجام امور اربعین حسینی برگزار شد.

مهدی طاهرخانی مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در همایش مدیران اجرایی مواکب اربعین حسینی گفت: موکب داران قزوینی در مراسم اربعین حسینی بایستی به موضوعاتی از جمله انتقال کالا و خودرو‌ها به مرز مهران، انجام بیمه داخل و خارج از کشور و الحاقیات این بیمه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طاهرخانی ادامه داد: بیستم ماه محرم آغاز عملیات بارگیری خودرو‌ها به مرز‌های کشور عراق است و متناسب با برنامه ریزی هر یک از استان‌های کشور، زمان بارگیری‌ها اعلام می‌شود و در همین راستا، استان قزوین از ۲۵ محرم تا پنجم ماه صفر آماده بارگیری‌ها خواهد بود.

وی گفت: اگر تا آن زمان مرز‌ها بسته شد بایستی از مرز دیگر ملزومات خود را خارج کنیم و به طور حتم نیز باید به حمل و نقل کالا‌های مجاز در رفت و برگشت خودرو‌ها توجه شود چرا که سال گذشته در همین رابطه مشکلاتی در مرز برایمان پیش آمد و باعث ایجاد ترافیک نیز شد، اما امسال کنترل کالا‌هایی که ممنوع و قاچاق است به دقت صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی و سفر به کربلا یا سایر عتبات و عالیات را دارند باید در سامانه سماح نام نویسی کنند و موکب داران نیز در این سامانه باید بخش خادمین را پر کنند تا خودرو و اموال آنها بیمه شود.

وی اضافه کرد: ستاد اربعین استان قزوین در این رابطه با بیمه معلم توافقی انجام داده و موکب داران هم بایستی موضوع بیمه را پیگیری کنند و با حداقل واریزی یک بیمه الحاقیه داشته باشند.

به گفته طاهرخانی، با توجه به گرمای هوا مشکلاتی در حوزه تامین آب، یخ، سوخت و گاز نسبت به سال گذشته پیش بینی شده که برنامه ریزی اصولی باید برای آنها صورت گیرد.

وی یادآور شد: موکب داران به داشتن کپسول آتش نشانی و حضور پزشک و پرستار در مواکب خود توجه ویژه داشته باشند و مسائل بهداشتی هم را مورد رعایت قرار دهند چرا که بازرسان بهداشت از سوی ستاد به مواکب مراجعه خواهند کرد.

وی افزود: این در حالی است که به موکب داران توصیه می‌شود عضو گروهی به نام مجمع راهبران مواکب استان که به تازگی راه اندازی شده، بشوند.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: موکب داران مدال خادمی را به گردن خود آویخته اند و در فرهنگ دینی سیدالشهدا نقش موثری دارند و امیدواریم در نهایت با همکاری یکدیگر به برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین کمک کنیم.

فراجا در مسیر سیدالشهدا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد 

سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در این نشست گفت: فراجا امروز یکپارچه در خدمت مردم میهن اسلامی، به ویژه هموطنان قزوینی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی است و در مسیر حضرت سیدالشهدا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سرهنگ عبدالمالکی بیان کرد: پلیس در موضوع خطرات احتمالی از سوی منافقان و داعش با نیرو‌های اطلاعات و پلیس عراق در ارتباط است و تمام تلاش خود را برای امنیت زائران حسینی به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید به این موضوع توجه داشته باشند که به عنوان نمادی از فرهنگ جمهوری اسلامی در این مراسم معنوی و آیینی شرکت می‌کنند و باید مراقب رفتار‌های خود باشند و با صبر، حوصله و گذشت رفتار کنند چرا که میلیون‌ها جمعیت از سراسر نقاط جهان برای حضور در این مراسم به کشور عراق سفر خواهند یافت.

به گفته این مسئول انتظامی، فراجا در هر شرایطی رعایت حق الناس و اقداماتی از قبیل کنترل گذرنامه و اوراق هویتی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ عبدالمالکی یادآور شد: گذرنامه زیارتی برای زائران امسال صادر می‌شود که با پرداخت ۶۵۰ هزار ریال گذرنامه‌ها تنها در مدت سه روزه به دست متقاضیان می‌رسد و تا پنج سال نیز اعتبار خواهد داشت و زائران می‌توانند برای دریافت گذرنامه خود به سامانه "پلیس من" مراجعه کنند.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم زیرساخت‌های صدور گذرنامه‌های یک روزه را نیز فراهم کنیم تا مردم در این زمینه معطل و دچار مشکل نشوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: پلیس خادم مردم است و در مسیر حضرت سیدالشهدا با تبعیت از اهل بیت (ع) و کسب رضایت خداوند قدم خواهد برداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.