سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تمینی گندم در کردستان از ۷۱۱ هزار تن فراتر رفت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون ۷۱۱ هزار و ۱۴۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۴۰ تن معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: بیشترین میزان خرید این محصول در استان به ترتیب در شهرستان بیجار با ۱۷۴هزار و ۹۲۴ تن، شهرستان قروه با ۱۳۵هزار و ۹۷۴ تن و شهرستان سقز  با ۱۲۹ هزار و ۶۹۳ تن به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:  دهگلان با ۱۲۷ هزار و ۷۰۲ تن، دیواندره با ۷۹هزار و  ۱۷۷ تن، کامیاران با ۴۰هزار و ۶۷۲ تن و سنندج با ۱۳ هزار و ۱۸۲ تن درجایگاه‌های بعدی خرید تضمنی گندم در استان قرار دارند.

صالحی آهنگ خرید روزانه این محصول در استان را ۳۶هزار و ۶۳۹ تن  اعلام کرد و گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان، ۱۲۳ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز استان از مراکز موقت شبکه تعاونی روستایی به ۹  استان تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر و خراسان رضوی ارسال شده است.

امسال ۸۷ مرکز  در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

سطح زیرکشت گندم در کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار هکتار آبی است.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.