سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بصیرت در برابر فتنه های زمان مهمترین پیام عاشورا

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کهگیلویه و بویراحمد گفت:از عاشورا عبرت می‌گیریم و بدانیم عبادت بی‌بصیرت نمی‌تواند مانعی برای گناه و معصیت باشد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان با تاکید بر اینکه عاشورا و اربعین برای ما ظرفیت های ویژه ای دارد که نباید از آنها غافل شد گفت: بصیرت یعنی شناخت آگاهانه نسبت به مسائل روز جامعه و حرکت در مسیر حق در پرتو امام شناسی، براین اساس بصیرت و ولایت مداری مهم ترین درس های عاشورا هستند.
 
حجت‌الاسلام حمزه پیش‌قدم با اشاره به اینکه حادثه عاشورا از مصادیقی است که هم درس‌آموز و هم عبرت‌آموز برای آیندگان بوده است افزود: برای عبرت از عاشورا باید لشکر به‌ظاهر دین‌دار و بی‌بصیرت کوفی را بشناسیم که در مقابل قرآن ناطق صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به اینکه باور و تفکر امروز جامعه ما از حادثه عاشورا این است که افرادی در مقابل سیدالشهدا قرار گرفتند انسان‌های بی‌دین و بی‌ایمان و بدون باور و اعتقاد بودند که دستانشان به این جنایت وحشتناک و هولناک آلوده شده درحالی‌که حقیقت چیز دیگری است گفت: این نکته را بدانیم در کربلا با اخلاق ترین قوم در مقابل امام معصوم قرار گرفتند و افرادی بودند که زمان پیامبر را درک کردند و در زمان امیرالمؤمنین علی (ع) در رکاب پیامبر برای دین اسلام جنگیدند و زمان امام حسن (ع) را درک کرده بودند. 
 
پیش‌قدم ادامه داد: از جمله این افراد شمر بود که ۱۶ بار پای پیاده به حج رفت و در قتل امام حسین (ع) شریک بود؛ او از فرماندهان سپاه امام علی (ع) در جنگ صفین و جانباز بود، کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت. این‌چنین کسی حالا در کربلا شمشیر بر علیه فرزند رسول خدا کشیده و لشکر را هدایت می‌کند.
 
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در هر لحظه و در هر زمان ما امتحان می‌شویم گفت: در دنیایی که شیطان به گمراه‌کردن انسان قسم‌خورده است و هر کدام از ما ممکن است در یکی از این دام‌های شیطان قرار بگیریم و اگر این عبرت‌ها برایمان یادآوری نشود، ر‌هایی از بند شیطان ممکن نیست.

حجت الاسلام حمزه پیش قدم اضافه کرد: برای اینکه مصداق «خسر الدنیا و الاخرة» نباشیم، این عبرت‌های عاشورایی به ما کمک می‌کند که به بیراهه نرویم.
وی افزود: عبرت عاشورا این است که بدانیم فاصله حق و باطل به‌اندازه تار مویی است و اگر در مقابل شیطان کوتاه بیایم ما را به خواب غفلت و جهالت می‌کشاند؛ تا جایی که کشتن حجت خدا را عبادت بدانیم. عبرت عاشورا این است که بدانیم عبادت بی‌بصیرت نمی‌تواند مانعی برای گناه و معصیت باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه عبرت عاشورا این است که بدانیم در هر لحظه امتحان می‌شویم و بصیرت راهی است برای ر‌هایی از گمراهی، سقوط، رسیدن به عاقبت‌به‌خیری گفت: از عاشورا عبرت می‌گیرم که ثمره دنیازدگی و دنیا فریبی پا روی حق گذاشتن و فریب‌خوردن است آن‌چنان که عمر سعد ملعون به هوای گندم ری دست به بزرگ‌ترین خیانت در حق بشریت زد و لشکر کفر را در برابر لشکر حق صف‌آرایی کرد.

پیش قدم گفت: از عاشورا عبرت می‌گیریم که راز ماندگاری قیام سیدالشهدا این است که این مکتب، چون برگرفته از مکتب الهی و وحیانی است خاموش‌شدنی نیست و روزبه‌روز زنده‌تر خواهد شد، چرا که زندگان هر زمانی و عصری به این مکتب نیاز دارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.