سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان در رسانه‌های جهان

رسانه‌های جهان امروز یکشنبه اعطای حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی را پوشش دادند. 

مراسم تنفیذ حکم آقای دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳  در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی باید حکم رئیس‌جمهوری منتخب را تنفیذ کنند. مراسم تحلیف و ادای سوگند در مجلس شورای اسلامی نیز روز سه شنبه با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.

در مراسم تنفیذ چهاردهم، ابتدا وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه کرد. در ادامه، پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب توسط آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و اعطای حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر انقلاب به آقای پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم مطالبی را در حضور رهبر انقلاب خطاب به حضار و مردم ایران بیان کرد و در پایان، رهبر انقلاب به ایراد سخن پرداختند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در این مراسم حضور داشتند.

مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در نیمه تیر ماه با  کسب  ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رأی در انتخابات پیروز شد.

 رسانه‌ها در سراسر جهان مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان را پوشش دادند.

شبکه تلویزیونی المیادین ضمن وشش مراسم تنفیذ به سخنان رهبر انقلاب پرداخت و در خبری در وب سایت خود نوشت: آیت الله خامنه‌ای در مراسم تنفیذ پزشکیان گفت که قدرت مقاومت در حال افزایش است و «اسرائیل» نتوانسته آن را بشکند.

المیادین در ادامه نوشت: مسعود پزشکیان با صدور حکمی از سوی رهبر انقلاب جمهوری اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مبنی بر لازم‌الاجرا شدن نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، رسما به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

خبرگزاری النشره لبنان با پوشش تنفیذ حکم ریاست جمهوری نوشت پزشکیان در مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام کرد: «ما می‌خواهیم ایران قدرتمند باشد، از عدالت اجتماعی برخوردار باشد و به شهروندان آزادی بدهد.»

الجزیره در همان لحظات اولیه با قطع برنامه تلویزیونی خود، مراسم تنفیذ را به صورت مستقیم پوشش داده و در ادامه در وب سایت خود نیز به نقل از پزشکیان نوشت:پزشکیان در جریان مراسم تنفیذ از اولویت های خود صحبت کرد.

پایگاه خبری سی جی تی ان چین با انتشار خبری نوشت حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان روز یکشنبه در مراسمی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به طور رسمی تایید شد.

تایمز هندوستان به نقل از خبرگزاری فرانسه مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان را در قالب خبری منتشر کرد و نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) پس از انتخابات اوایل ماه جاری، مسعود پزشکیان را به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی تایید کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به صورت زنده مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان را پوشش داد و نوشت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران به طور رسمی به پزشکیان اختیارات ریاست جمهوری اعطا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.