سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«پیرمرد عجیب» و «لیبرال دیوانه»، آغاز جنگ الفاظ میان هریس و ترامپ

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری درگیری لفظی را افزایش داده و در گردهمایی‌های خود توصیفاتی اعم از عجیب و دیوانه را برای یکدیگر استفاده می‌کنند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا خود را به عنوان نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود را  یک «پیرمرد عجیب» توصیف کرد، در همین حال بود که ترامپ هریس را « لیبرال دیوانه» خواند و جنگ لفظی بین این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگرفت.

براساس گزارش الشرق الاوسط، این تبادل الفاظ پس از یک هفته طوفانی انجام می‌شود که در آن هریس به صدر لیست نامزدی حزب دموکرات صعود کرد، پس از اینکه جو بایدن (۸۱ ساله) تلاش خود را برای پیروزی برای دومین بار در انتخابات تحت فشار فزاینده دموکرات‌ها کنار گذاشت.

بر اساس آنچه رویترز گزارش داد، مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ورود هریس به رقابت، در عرض چند روز برتری ترامپ را نسبت به بایدن از بین برد . استفاده او از کلمه عجیب برای توصیف مخالفانش بخشی از استراتژی جدید دموکرات‌ها است. کمپین هریس پس از حضور ترامپ در شبکه فاکس نیوز در روز پنجشنبه، ترامپ را بسیار پیر و عجیب  توصیف کرد و حداقل یکی از حامیان هریس در مراسمی در روز شنبه حضور یافت که در دست تابلویی داشت که روی آن نوشته شده بود:  ترامپ غیرطبیعی است.

هریس، همانطور که طی چند روز گذشته در طول یک سری از رویداد‌های مبارزات انتخاباتی انجام داده است، یک بار دیگر سابقه خود به عنوان دادستان را با پرونده ترامپ به عنوان یک مجرم مقایسه کرد و گفت که تلاش او در مورد آینده است در حالی که ترامپ می‌خواهد کشور را به گذشته تاریک بازگرداند.

ساعاتی بعد، ترامپ رگبار حملاتی را طی گردهمایی در سنت کلود مینه سوتا، در مورد مسائلی از امنیت عمومی گرفته تا مهاجرت به راه انداخت. ترامپ گفت: اگر لیبرال دیوانه‌ای مانند کامالا هریس بتواند به قدرت برسد، رویای آمریکایی خواهد مرد. هریس بدتر از بایدن است.

او تصمیم بایدن برای کنار گذاشتن نامزدی ریاست جمهوری خود را یک کودتا توصیف کرد که توسط حزب دموکرات سازماندهی شده بود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.