سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان:

قول می‌دهم با تمام وجود به مردم خدمت کنم

رئیس‌جمهور گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا پاسخگوی دغدغه‌های مردم کشورمان باشیم.

مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار کرد: سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

وی افزود: همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر بار سنگینی را در شرایطی خطیر بر دوش این حقیر نهادند.آنان که به من یا به نامزد‌های رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه‌مندی و نقد به اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند انتظار تحول را پیش روی نظام من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز عملاً آغاز می‌شود.

پزشکیان افزود: مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند.منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود بر عهده دارد.

او ادامه داد: آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری توشیف فرمودند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید ما به طرف آن حرکت کنیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی است ایرانی رو تصویر می‌کند که در آن توسعه یافت ایران کشوریست توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده.

وی افزود: اختلافات به دلیل وجود هوای نفس است و راه و سیاست مشخص است. اگر سیاست را رعایت کنیم می‌توانیم به جایگاه اصلی برسیم. مسئله دوم پشتوانه و رضایت مردمی است. دلیل این که ما خدمتگزار هستیم یا نه آن است که آیا مردم از ما راضی هستند یا خیر.

او اظهار کرد: باید با تمام وجود باید به این مردم عشق بورزیم. خدمت به مردم سرلوحه زندگی همه مردم و مسئولین و وزرایی است که انتخاب می‌کنیم. این رفتار شخصی و باور ما است.

پزشکیان عنوان کرد: ظلم این است که مردم را نداشته باشیم و تنها به خویش توجه کنیم. مراعات به انصاف را باید رعایت کنیم. خدمت رهبری تعهد می‌کنم که برای این مردم جز انصاف و عدالت راه دیگری را نداشته باشیم و قول می‌دهیم راه شهیدان و کسانی که در راه این مملکت جان خود را دادند ادامه دهیم تا عزت و افتخار را بازگردانم و این جز با وحدت و قانون‌گرایی ممکن شدنی نیست و ما باید دست به دست هم بدهیم که خدمت مردم خود باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: اصول اول، دوم و سوم قانون اساسی بر اساس  چهارچوب‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند ما تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از بحران‌ها و تنگنا‌های پیش روی کشور گذشت کنیم به امید‌ها و انتظار باید پاسخ دهیم.

او گفت: از نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهاد‌های مدنی، جریان‌های سیاسی و ملت شریف ایران می‌خواهم با کمک یکدیگر فضای اعتماد را در ایران پایدار نگهداریم. از رهبر بزرگوار می‌خواهم مرا یاری کنن تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم را کم کنم از دکتر مخبر و وزیر محترم کشور که نقش عمده‌ای در انتخابات داشتند تشکر می‌کنم و از تمامی احزاب و ایرانیان خارج از کشور تشکر می‌کنم که با حضور خود حرکت بزرگی را در انتخابات انجام دادند، در پایان خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.