سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نونوار شدن جاده‌های کرمانشاه برای تردد زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از نونوار شدن جاده‌های استان برای تردد زائران اربعین خبر داد.

سید شهرام کهریزی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جاده‌های استان و آمادگی برای اربعین، گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اساس آمار تصادفات منجر به فوت سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در جاده‌های کشور، ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که از این تعداد ۱۹ نقطه سهم استان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: از این ۱۹ نقاط پرحادثه جاده‌های استان کرمانشاه تا به امروز ۱۳ نقطه کاملاً اصلاح شده و ۶ نقطه باقیمانده نیز در دست اقدام است و ان‌شاءالله تا قبل از فصل بارندگی به پایان خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۹۸۰ نفر نیروی راهداری در استان، گفت: این تعداد نیروی راهداری در ۳۷ راهدارخانه ثابت و ۸ راهدارخانه سیار در ۱۴ شهرستان تابع استان به‌صورت شبانه‌روزی در بحث تعمیر و نگهداری جاده‌های استان فعال هستند.

وی با اشاره وجود به ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، ۷۵ کیلومتر راه درون‌شهری، یک هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه فرعی و ۵ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه روستایی در استان، گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار کیلومتر راه در استان داریم.

کهریزی با اشاره به روکش آسفالت و نونوار کردن جاده‌های مسیر کنگاور تا خسروی و اسلام آباد غرب به حمیل، تصریح کرد: باتوجه‌به وجود پنج پایانه مرزی (پرویزیان، خسروی، سومار، شوشمی، شیخ صله) در مسیر اربعینی (خسروی به شرق استان) شرایط ترانزیتی هم داریم به طوری که روزانه در حدود هزار تانکر سوخت و ۵۰۰ کامیون صادراتی تردد دارند که قطعاً سبب تخریب آسفالت و جاده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مرز خسروی قدیمی‌ترین گذرگاه تردد به سمت عتبات‌عالیات است، گفت: خسروی به‌عنوان یکی از پایانه‌های مطرح در منطقه بوده و هست که با توجه به اینکه هر ساله هم بر حجم تردد زوار افزوده می‌شود، نیاز به توسعه دارد.

کهریزی تصریح کرد: امسال برای اولین‌بار در مسیر قصرشیرین تا خسروی به‌صورت پهپاد بحث پایش هوایی و تصویری سیستم حمل‌ونقل را داریم که به‌صورت آنلاین در یک اتاق مانیتورینگ از نظر مباحث حمل‌ونقل، کنترل ترافیک، پارکینگ و... در اختیار مدیران و صاحب‌نظران قرار می‌گیرد تا باتوجه‌به شرایط موجود تصمیم‌گیری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۳۳ سیستم پایش تصویری در جاده‌های استان، گفت: تا پایان سال این سیستم‌ها به ۷۰ سیستم در جاده‌های اربعینی و گردشگری استان افزایش خواهد بافت .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.