سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب:

شهید رئیسی تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی رقم زد

وحیدی گفت: شهید رئیسی تراز جدیدی برای تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران رقم زد و نوید بخش این شد که گام دوم انقلاب با خدمت‌گذاری جهادی طی شود.

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز، یکشنبه ۷مرداد در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان،گفت: دوره ۳۵ روزه برگزاری انتخابات ناشی از فضای غم درگذشت شهید رئیسی و همراهان ایشان بود. خدارا شاکرم که افتخار خدمت در دوره دولتی شهید رئیسی را دارم. رهبری انقلاب اسلامی بار‌ها در فرمایشات خود از ایشان تمجید کردند. وزارت کشور مفتخر است که براساس سیاست‌های کلی انتخابات و امنیت و سلامت و مشارکت و رقابت با بی طرفی فرایند انتخابات را به پایان برساند تا برگ زرین دیگری بر کارنامه نظام اسلامی رقم بخورد.

او ادامه داد: اکنون ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای انتخاب آقای پزشکیان اجازه می خواهم فرایند انتخابات را تشریح کنم. در گام اول جلسه سران قوا برگزار شد متعاقب آن ستاد انتخابات وزارت کشور تشکیل شد و هیات نظارت مرکزی در وزارت کشور تشکیل شد و تصمیمات را در این جلسات اتخاذ نمود. وزارت کشور با توجه به مصوبه شورای نگهبان از ۲۷۸ نفر مراجعه کننده ۸۰ نفر را واجد شرایط ثبت نام دانست و اسامی این افراد را برای شورای نگهبان فرستاد که در نهایت شورای نگهبان نام ۶ نفر را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد.

وزیر کشور افزود: کمیسیون تبلیغات صدا و سیما به هر نامزد فرصت‌های زمانی یکسانی برای تبلیغات اعطا کرد و ۵۲۰ میلیون پیامک تبلیغاتی برای نامزد‌ها در نظر گرفت. بیش از ۵۸ هزار و ۲۴۰ شعبه اخذ رای در داخل کشور داشتیم. ستاد امنیت انتخابات به ایفای نقش پرداخت تا مردم با آرامش در شعب اخذ رای حاضر شوند. حضور ۲۴۰ هزار نفر از فراجا و بسیج در تامین امنیت و آمادگی همه دستگاه‌های امنیتی شعب ستودنی است.

وحیدی گفت: ۲۰۰ هزار نفر ناظر شورای نگهبان درپای صندوق‌ها حاضر  بودند. نمایندگان ستاد مرکزی نامزد‌ها در ستاد مرکزی وزارت کشور کل فرایند انتخابات را رویت می کردند. ورود قوه قضائیه و دادستانی‌ها بسیار اثربخش بود. انتخابات در هر دو مرحله راس ساعت ۸ صبح آغاز شد. از طریق سامانه جامع انتخابات تا آخرین دقایق مشکلی در خصوص تخلفات وجود نداشت.

او ادامه داد: بیش از ۶۱ میلیون و ۴۵۱ نفر از مردم عزیز واجد شرایط رای بودند. در نتیجه این مشارکت ۵۵ میلیون نفری در دور دوم جناب آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله در طی ۳۵ روزه، آرامش سیاسی از ابتدا تا پایان انتخابات، تامین امنیت انتخابات، زمینه سازی برای حضور همه سلایق سیاسی و عدم کوچکترین دخالت از سوی ناظران انتخابات، فرصت سازی مناسب رسانه ملی برای تبلیغات، دقت فرآیند اخذ رای، افزایش ۲۵ درصدی رای دهندگان در مرحله دوم انتخابات و... بخشی از ویژگی‌های انتخابات بود.

وزیر کشور تصریح کرد: ضمن تشکر ویژه از سرپرست محترم ریاست جمهوری و همچنین سران قوا برای حمایت‌های موثر و اتخاذ تدابیر لازم جهت انجام وقوع انتخابات بر خود لازم می‌دانم در محضر حضرت عالی از همه نهادها و دستگاه در اجرای امر انتخابات قدردانی نمایم. از هیئت اجرایی مرکزی انتخابات و هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها ستاد انتخابات کشور ستادهای انتخابات استان‌ها استانداران فرمانداران بخشداران و دهیاران کارکنان خدوم وزارت کشور. حدود یک میلیون نفر عوامل اجرایی نظارتی و انتظامی انتخابات در سطح شعب اخذرک که همگی در جهادی بزرگ شرکت داشتند.

او افزود: از تعامل و همکاری سازنده و موثر شورای محترم نگهبان از سازمان صدا و سیما برای ایجاد فضای مثبت انتخاباتی و تامین فرصت برابر تبلیغات برای داوطلبان و اطلاع رسانی به موقع اخبار ستاد انتخابات ؛از وزارت امور خارجه ضمن گرامی‌داشت یاد وزیر شهید دکتر امیرعبداللهیان جهت همه تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور از فراجا و سازمان بسیج جهت تامین امنیت شعب اخذ رای از نیروهای مسلح و وزارت اطلاع جهت پشتیبانی و حمایت‌های لازم در تامین امنیت تشکر می کنم.

وحیدی ادامه داد: از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابت همکاری‌های فنی در امر برگزاری انتخابات از قوه قضاییه و دادستانی کل جهت حضور به موقع برای پیشگیری از تخلفات احتمالی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات همراه اول و ایرانسل جهت تامین ارتباطات کامل و پایدار کمال قدردانی را دارم .

وزیر کشور گفت: فضای مجازی و نیز پیام رسان‌های داخلی برای ایجاد فرصت تبلیغ برای داوطلبان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مطبوعات و رسانه‌های داخلی جهت پوشش اخبار انتخابات و آگاهی بخشی عمومی نقش مهمی داشتند.

او افزود: از سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین به موقع منابع مالی برگزاری انتخابات. همچنین بایستی از تمام کنشگران اجتماعی تشکر نمایم تشکر اصلی از مردم عزیز بابت حضور آگاهانه و توأم با نشاط آنها در انتخابات است. 

وزیر کشور گفت: از مراجع عظام تقلید روحانیت و علمای گرانقدر به جهت رهنمودها و دعوت به مشارکت از همه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها که همگی در این رویداد ملی نقش مهمی بر عهده داشتند سپاسگزارم.

او افزود: از حلقه‌های میانی موثر در فضای اجتماعی و سیاسی کشور از جمله کانون‌ها احزاب و گروه‌های سیاسی سازمان‌های مردم نهاد گروه‌های جهادی تشکل‌های دانشجویی و استادی و بزرگان و نخبگان و دانشگاهیان انجمن‌های صنفی اصناف و اتحادی‌ها که در این جشن ملی سهیم بودند تشکر می کنم.

وزیر کشور گفت: در پایان لازم می‌دانم تشکر ویژه و خاص را مجدداً خطاب به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ابراز دارم در حالی که همه مجریان در اندوه عمیق شهادت رئیس جمهوری از جنس خدمت تقوا و دانش به سر می‌بردند. فرمایشات تسلی بخش هدایت داهیانه رهنمودهای راهگشا و صلابت انقلابی حضرت عالی و حضور حماسی ملت بزرگ ایران بار دیگر شکوه مردم سالاری دینی و استحکام ساخت درونی نظام را نشان داد و فرصتی تازه برای خدمت مخلصانه در جهت خدمت کشور فراهم آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.